×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

رخداد شمال : مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه مازندران به طور طبیعی دارای وضعیت نیروی انسانی بهتر و برتر از سایر استان‌‌ها است، گفت: در بسیاری از رشته‌ها با مازاد نیروی انسانی در استان روبه‌رو هستیم و نیازی به نیروی جدید نداریم.

سیدعلی قاسمی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان نوشهر با اشاره به اینکه برای مراکز رفاهی هیچ منابع دولتی نداریم و از سویی دیگر یکی از سیاست‌های ما پرداختن به توسعه فضاهای رفاهی برای همکاران فرهنگی سراسر کشور است، اظهار کرد: از همین منابع صرفه‌جویی خودمان اقدام به بازسازی اماکن فرسوده تحت مالکیت آموزش و پرورش کردیم.

وی افزود: اکنون ظرف مدت سه سال اخیر تعداد ۵۷ سوئیت در شرایط نامطلوب اقتصادی توانستیم در استان مازندران ایجاد کنیم که ۶ سوئیت امروز در نوشهر به بهره‌برداری رسید و ۱۰ سوئیت دیگر نیز در گلوگاه آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: برای شهرستان‌های دیگر مازندران هم چنین اقدامات رفاهی را در دست اقدام داریم تا زمان پایان این دولت برای هر شهر یک مرکز رفاهی برای معلمان داشته باشیم.

این مسؤول تصریح کرد: در نوشهر ۳۰ هکتار زمین داریم که اگر برای استفاده از آن در راستای زیرساخت‌های آموزش و پرورش اقدامی نشود ممکن است مورد تجاوز و تصرف قرار گیرد.

قاسمی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم مرکز رفاهی نوشهر را به مرکزی ملی ملی تبدیل کنیم و این آغازی برای مقصدی بزرگ است، گفت: اصل آموزش و پرورش معلم است و اگر معلم رضایت نداشته باشد آموزش و پرورش آسیب می‌بیند و ما برای ایجاد امکانات رفاهی نمی‌توانیم ادعا کنیم که می‌توانیم برای معلمان کاری کنیم به همین جهت از معلمان عذرخواهی می‌کنیم.

وی درباره طرح اسکان نوروزی معلمان سراسر کشور در استان مازندران اظهار کرد: تعداد ۴۱۱ مدرسه در سراسر استان مازندران با ۴۱ پایگاه ساماندهی و نظارت و ۳ هزار و ۱۰۴ کلاس درس آماده خدمات‌دهی هستند و اردوگاه رامسر نیز به طور کامل در اختیارهمکاران فرهنگی سراسر کشور قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره آخرین وضعیت معلمان حق‌التدریسی و مربیان پیش دبستانی مازندران تصریح کرد: این مشکل همه استان‌های کشور است ولی ممکن است بعضی از استان‌‌ها پس از تصویب قانون تعیین وضعیت معلمان حق‌التدریس بر اساس نیاز و جنسیت به کار گرفته باشند و این در استان‌‌ها متفاوت است.

این مسؤول با بیان اینکه مازندران به طور طبیعی دارای وضعیت نیروی انسانی بهتر و برتر از سایر استان‌‌ها است، اظهار کرد: در بسیاری از رشته‌ها با مازاد نیروی انسانی در مازندران روبه‌رو هستیم به طوری که در برخی مناطق نُرم نسبت معلم حق‌التدریس به دانش‌آموز ۵ به یک و یا ۶ به یک است و البته نُرم خوبی است ولی نیروی مازاد داریم و بنابراین نیازی به نیروی جدید نداریم.

قاسمی افزود: نیاز ما به مربیان پیش‌دبستانی حدود ۷۰۰ نفر است اما تعداد مربیان پیش‌دبستانی هزار و ۲۰۰ نفر است.
وی با بیان اینکه در چند مرحله با همکاری تعدادی از نمایندگان مازندران در مجلس با وزارتخانه چانه‌زنی کردیم تا سامانه را باز کنند، گفت: سال گذشته در مجموع اعم از رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ابتدایی بیش از ۶ هزار ساعت مجوز گرفتیم که تعداد ۳۴۱ نفر به صورت حق‌التدریس جذب شدند ولی امسال وزارت‌خانه زیربار نرفت اما ما در مازندران ساماندهی کردیم و چندین‌بار به وزارتخانه رفتیم تا اینکه تقریباً هفته گذشته سیستم را باز کردند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false