×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

رخداد شمال ؛ عسگری نیکزاد مدیرکل آموزش وپرورش مازندران درحاشیه آغاز ساخت مدرسه خیرساز در روستای ” میله” شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگاران از کمک ۸۰ میلیارد ریالی خیران برای ساخت مدرسه وکمک به فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس استان در یک سال گذشته خبر داد و گفت : این میزان کمک مالی خیران استان ، علاوه بر ساخت وتعهد چندین مدرسه جدید در مناطق مختلف استان بوده است.

وی افزود: در سال گذشته اعتباری که آموزش وپرورش مازندران از منابع دولتی و کشوری داشته حدود ۴میلیارد ریال بوده که در مقابل کمک ۸۰ میلیارد ریالی خیران به فعالیت های مختلف آموزشی وپرورش آموزش وپرورش ناچیز بوده است.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران همچنین با بیان اینکه برابر آمارها بیش از ۳۰ درصد از ۱۷ هزار و ۳۴۴ کلاس درس استان نیازمند نوسازی مجدد و مقاوم سازی است، گفت: ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی مناسب که بتواند از هر حیث جوابگوی نیازهای نسل امروز باشد و تعالی و پیشرفت آینده کشور را به دنبال داشته باشد ، از مهمترین اولویت‌های نظام تعلیم و تربیت است.

نیکزاد ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و محدودیت ها و مشکلاتی که آموزش و پرورش برای ساخت و تامین فضاهای آموزشی با آن دست به گریبان است ، به منظور فراهم ساختن زیرساخت های لازم ، نیاز به یاری و همکاری همه افراد جامعه است.

وی با بیان اینکه محدودیتی برای مشارکت در نهضت مدرسه سازی وجود ندارد ، اضافه کرد: خیران به هر میزان که توانایی کمک به اجرای طرح‌های مدرسه سازی در استان مازندران دارند می‌توانند مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها با ترویج فرهنگ خداپسندانه مدرسه سازی در ترغیب خیران برای ساخت مدرسه موثرند و انتظار می‌رود اصحاب رسانه با افزایش همکاری با آموزش وپرورش برای توسعه مکان‌های آموزشی استان تلاش کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران همچنین از افتتاح ۵ مدرسه جدید تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید در سطح استان خبر داد ویادآورشد ، یکی از این مدرسه ها که به عنوان بزرگترین پروژه درحال حاضر استان نیز محسوب می شود ، در شهرستان آمل بوده و تا پیش ازمهرماه افتتاح خواهد شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false