×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال؛ علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به بحث بازگشایی مدارس و نحوه شروع سال تحصیلی جدید، با بیان این مطلب که برای آموزش حضوری و مجازی از آمادگی کامل برخوردار هستیم اظهار داشت: بحث سلامت و آموزش از جمله نیازهای مهم و اساسی انسانها بوده که با توجه به شرایط حال حاضر و با وجود این بیماری در هم تنیده شده که باعث نگرانی و دغدغه خانواده های دانش‌آموزان گرامی در زمینه ادامه تحصیل فرزندان خود و آینده تحصیلی آنها شده است.

وی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری در خصوص روند اجرای آموزش در سال تحصیلی جدید، ادامه داد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص که باید تصمیم گیری بر اساس نظرات ستاد ملی کرونا و همچنین ستاد مبارزه با کرونا در استان باشد، باید همواره پیرو دستورات کارشناسانه بود تا هم مقوله آموزش و هم مقوله سلامت دچار اختلال نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نحوه اجرای آموزش در سال تحصیلی گذشته، افزود: از نیمه سال تحصیلی ۹۹_۹۸ و همچنین سال تحصیلی گذشته آموزش ها در بستر مجازی بوده و در این مدت بسیار کوتاه، آموزش و پرورش توانست با توجه به کمبودهایی که در زیر ساخت وجود داشت، به خوبی ظاهر شده و از تمامی امکانات برای جای نماندن از جرگه آموزش، استفاده کند.

وی درباره شعار پروژه مهر امسال، تصریح کرد: شعار پروژه مهر امسال« مهر شاداب، بهداشت روان و سلامت، ارتقا یادگیری» بوده که نشان دهنده توجه آموزش و پرورش مازندران نسبت به مقوله کیفیت آموزش و سلامت دانش‌آموزان به خصوص سلامت روانی آنها با توجه به دوری آنها از محیط آموزش بوده، است.

سعدی پور همچنین با اشاره به نحوه اجرای این پروژه، خاطرنشان کرد: کارگروه های متعددی در این پروژه مشغول به فعالیت هستند که در سال تحصیلی جدید تمامی امکانات برای بازگشایی مدارس ، از جمله تأمین نیروی انسانی و حضور معلمان در همه کلاس های درس فراهم شود.

وی با اشاره به تأمین نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید، تأکید کرد: با توجه به جذب نیروهای حق التدریسی در سال تحصیلی جدید، خوشبختانه با مشکل کمبود نیرو مواجه نیستیم و این خود نقطه عطفی برای پیشبرد اهداف آموزش و تربیتی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به کارگروه تعمیر و تجهیز مدارس و اقدامات صورت گرفته از سوی این کارگروه، عنوان داشت: ساخت و ایجاد کلاسهای جدید در سطح استان، مخصوصاً در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بر اساس رعایت عدالت آموزشی و در راستای سند تحول بنیادین بوده است تا تمامی دانش‌آموزان در تمامی نقاط استان از آموزش و امکانات آموزشی مناسبی برخوردار باشند.

وی درباره شرایط بازگشایی مدارس، گفت: هنوز نمی‌توان به طور قطعی اعلام کرد که مدارس به صورت حضوری یا مجازی خواهند بود و این تصمیم گیری منوط به تصمیم گیری ستاد ملی کرونا و ستاد مبارزه با کرونا در سطح استان خواهد بود، بنابراین تا مهر امسال نمی توان به گفته و شنیده ها به جز ستاد ملی کرونا اعتماد کرد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به سناریوهای مختلفی که برای آموزش در سال تحصیلی جدید مطرح شده، افزود: آموزش و پرورش مازندران با توجه به همه شرایط قابلیت اجرای آموزش به صورت حضوری و مجازی را دارا خواهد بود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false