×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت : ۹۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر استانی رئیس جمهور برای نوسازی ماشین آلات مهارت آموزی در کارگاه‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان مازندران تخصیص یافت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در حاشیه بازدید استاندار مازندران از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران افزود: فرسودگی ماشین آلات کارگاه های آموزشی یکی از چالش های جدی در استان است که دولت سیزدهم با تلاش مضاعف و همراهی همه جانبه با تخصیص به موقع اعتبارات برای رفع این دغدغه اقدامات قابل توجهی در ماه های گذشته انجام داد.

وی با بیان این که حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از ماشین آلات مهارت آموزی در کارگاه های فنی و حرفه ای استان فرسوده است، گفت: به طور حتم با تخصیص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار تمامی این کارگاه ها تجهیز خواهند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان این این که حدود ۳۷ هزار نفر ساعت در سال گذشته در دوره های مهارتی استان در آموزشگاه های دولتی و خصوصی شرکت کردند، گفت: این رقم از ابتدای فروردین تا پایان تیر امسال ۱۰ هزار و ۱۲۰ نفر ساعت است.

درویشی تصریح کرد: در سال های گذشته معضل اساسی بین اخذ مدرک مهارت آموزی و جذب بازار کار در استان وجود داشت که با دستور استاندار مازندران برای تامین نقدینگی با پرداخت تسهیلات روند ایجاد اشتغال پایدار برای مهارت آموزان هموار خواهد شد.

مدیر کل آموزش و فنی و حرفه‌ای مازندران، کمبود مربی را یکی از چالش‌های اساسی کارگاه های مهارت آموزی استان برشمرد و گفت: به طور حتم با افزایش دستمزد می توان برای جذب مربیان حرفه ای اقدام کرد.

وی با بیان این که آموزش فنی و حرفه ای تنها راه برای رفع چالش بیکاری در استان است که باید مسئولان امر با جدیت برای حمایت کارگاه های مهارت آموزی اقدام کنند، تصریح کرد: اگر به معنای واقعی مسئولان در سطح استان و کشور حامی آموزشگاه های فنی و حرفه ای باشند در یک بازه زمان ۱۰ ساله چالش بیکاری در ایران اسلامی به معنای واقعی ریشه کن خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استاندار مازندران به اتفاق هیئت همراه ضمن بازدید از مرکز فنی و حرفه ای ۲۲ بهمن مازندران در ساری از نزدیک شاهد روند طرح های مهارت آموزی ارائه شده مهارت آموزان قرار گرفت و با مراجعان در خصوص میزان رضایتمندی و نحوه برگزاری دوره های مهارتی گفت و گو کرد.

حسینی پور، همچنین در ادامه ضمن بازدید از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از میز خدمت و بخش‌های مختلف اداری نیز بازدید کرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false