×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

 به گزارش رخداد شمال ؛ مجید عبداللهی مدیرعامل شرکت آب‌وفاصلاب روستایی مازندران همزمان با دهه فجر با بیان این مطلب که ۱۳ روستای این استان از آب آشامیدنی بهداشتی بهره‌مند می‌شوند گفت : با اجرای این طرح حدود ۶ هزار خانوار با جمعیت ۲۰ هزار نفری از آب شرب سالم و بهداشتی در ۱۰ شهرستان برخوردار می شوند.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاصلاب روستایی مازندران یاد آور شد ؛  برای اجرای این طرح ها افزون بر ۲۶۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

عبداللهی روستاهایی را که دهه فجر امسال از آب آشامیدنی بهداشتی بهره مند می شوند شامل لت کومه و وزوار در گلوگاه ، زاغمرز (چهارقلعه) و فت کش در بهشهر ، ولامده در نکاء ، کرچا و ارزفون در ساری ، لاریم در جویبار ، ریکنده در قائمشهر ، آهنگر کلا دشت سر در آمل ، دابوی شمالی در محمودآباد ، خیرودکنار در نوشهر و کشکو در تنکابن معرفی کرد.

براساس آمار شرکت آبفار مازندران در دولت تدبیر و امید افزون بر ۶۰۰ روستای استان با جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفر از آب آشامیدانی بهداشتی برخوردار شدند.

همچنین بیش از ۳۰۰ طرح آبرسانی روستایی در مازندران نیمه کاره است که برای تکمیل آنها حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
مازندران سه هزار روستا دارد که حدود ۴۷ درصد از جمعیت سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفری آن طبق سرشماری سال ۹۵ در روستاها سکونت دارند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false