×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران که در سالن اجتماعات این اداره‌کل در نوشهر برگزار شد، اظهار کرد: همایش توسعه صادرات از بنادر مازندران برگزار ‌می‌شود و مدیران بنادر مازندران باید در برپایی این همایش اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: نمی‌توان از ظرفیت‌های بنادر مازندران فقط در بخش واردات اکتفا کنیم بلکه راهی جز استفاده از این ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات نداریم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: بنادر مازندران بی‌واسطه با چهار بندر کشورهای حاشیه دریای خزر ارتباط دارند و این در روند توسعه صادرات می‌تواند بسیار مثمرثمر باشد و بنابراین باید از ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه ببریم.

این مسؤول بیان کرد: بالا بردن رقابت‌پذیری کشور در دالان‌های ترانزیتی است که حلقه واسط این دالان ترانزیتی بنادر شمالی ما هستند و عمدتاً از شمال به جنوب است و پیرامون آن حدود ۲ میلیارد نفر جمعیت کشورهای ساحلی اقیانوس هند تا کشورهای آسیای میانه و افغانستان وجود دارد و بنابراین باید از این موقعیت بهره ‌لازم را ببریم.

راستاد تصریح کرد: اگر از پسکرانه‌های بنادر مازندران به درستی استفاده شود دیگر نباید در زمینه اشتغال در مازندران دغدغه‌ای داشت.

وی گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز را در بنادر مازندران را به وجود آوردیم و الان برای از این فرصت‌ها برای افزایش توسعه حمل و نقل دریایی استفاده کنیم.

مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی مازندران نیز با اشاره به اینکه بندر نوشهر یکی از قطب‌های مهم اقتصادی و تجاری است، اظهار کرد: باید برای تسریع در فرایند صادرات کالا و توسعه فعالیت‌های تجاری تلاش کرد.

محمدتقی انزان‌پور با بیان اینکه اگر فعالیت‌ها هم‌سو با بندر نباشد نمی‌توان انتظار توفیق را داشت و اگر قرار است اعمال مقررات غیراجرایی و سخت‌گیرانه باشد مسلماً فعالیت‌های اقتصادی رونق نمی‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد ما در بندر نوشهر، توسعه محور است، گفت: مازندران با داشتن همه مواهب، از توسعه لازم برخوردار نیست و نگاه تک بُعدی به توسعه سبب نامتوازن شدن آن می‌شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false