×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال و به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا ؛ دکتر مسعود بادین ،نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه آسیا در خصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا بر صنعت بیمه با اشاره به اینکه مدت نسبتا کوتاهی است که از بروز بحران بیماری ویروس کرونا در کشورمی گذرد ، گفت: تاثیر این بحران بر صنعت بیمه چندان روشن نیست ولی پیش بینی می شود ، فروش بیمه نامه ها به طور کلی تحت تاثیر این بحران قرار بگیرند چرا که مشاغل بسیاری در جامعه از این بحران آسیب دیده اند.

مدیر عامل بیمه آسیا ، عدم قطعیت در تصمیم گیری های خرد و کلان اقتصادی ، بلاتکلیفی واحدهای تولیدی و سایر کسب و کارها ، کاهش شدید درآمدها و دیون عقب افتاده واحد های تولیدی و خدماتی را از جمله مواردی دانست که گریبانگیر فعالیت های اقتصادی شده است.

وی افزود: از این رو ، تاثیر این بحران بر کسب و کارها، به طور غیرمستقیم بر درآمدها و هزینه های شرکت های بیمه نیز موثر خواهد بود.

نایب رئیس هیات مدیره بیمه آسیا ، مدت زمان کنترل شیوع ویروس کرونا را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت : از سوی دیگر ، آینده بازار بیمه و فعالیت شرکت های بیمه ای به این موضوع بستگی دارد که کنترل بیماری ویروس کرونا در کوتاه مدت یا بلندمدت به چه نتیجه ای خواهد انجامید. بالطبع ، با کنترل سریع این بیماری ، وضعیت صنعت بیمه نیز امیدوارکننده خواهد بود.

مدیر عامل بیمه آسیا با اشاره به پیش بینی افت فروش در برخی از بیمه نامه ها از جمله بیمه های آتش سوزی ، بیمه های مسئولیت ، بیمه های بدنه خودرو ، بیمه های زندگی و حوادث و بیمه های باربری ، بیان داشت: البته این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که ترکیب پورتفوی شرکت های بیمه ای از لحاظ حجم بیمه نامه های انفرادی و بیمه نامه های بزرگ و کلان و همچنین از لحاظ ترکیب بیمه های زندگی و بیمه های غیرزندگی به گونه ای است که می توان با اتخاذ تدابیر کارشناسی و فنی ، تاثیر بحران کرونا بر صنعت بیمه را به حداقل رساند. به ویژه در بیمه های اتومبیل و بیمه های درمانی که بخش قابل ملاحظه ای از پورتفوی صنعت بیمه را تشکیل می دهند.

وی در ادامه افزود: شرکت هایی که سهم بیشتری از این نوع بیمه ها را دارا هستند ، احتمالا اقبال بیشتری در مقابله با بحران مذکور خواهند داشت. از سوی دیگر ، در بیمه های زندگی(عمر و مدت دار) پیش بینی می شود موارد بازخرید بیمه های عمر و پس انداز افزایش پیدا کند و تعداد متقاضیان وام نیز در این بیمه نامه ها ، بالا برود.

نایب رئیس هیات مدیره بیمه آسیا با تصریح این موضوع که در سال ۱۳۹۹ انقضای تعداد زیادی از بیمه نامه های خرد و کلان در پایان این سال خواهد بود ، گفت : لذا زمان انعقاد و انقضای قراردادها نیز در مورد وضعیت شرکت های بیمه تاثیرگذار است و این موضوع ، فرصت مناسبی برای شرکت های بیمه فراهم می کند تا برای مقابله با این بحران ، برنامه ریزی دقیق تری داشته باشند ، به ویژه آن که احتمال درخواست پوشش های بیمه ای غیر واقعی و تقلبی ، افزایش پیدا می کند.

مسعود بادین در خصوص تمهیدات و برنامه های شرکت های بیمه برای مقابله با این بحران ،اظهار داشت : با توجه به پیش بینی اقتصاددانان ، فعالیت بیمه گری در این شرایط بحرانی ، بسیار دشوار خواهد بود ؛ در حالی که بیمه گذاران به دنبال آن هستند که هزینه های خود را در این سال کاهش دهند ، ولی شرکت های بیمه به نظر می رسد که باید معکوس عمل کنند و به تمرکز بیشتر در شیوه عملیات خود برای فروش بیمه نامه ها توجه نمایند.

وی افزود : در این مسیر ، شرکت های بیمه بیش از هر زمان دیگر ، باید توجه خود را به راه اندازی سیستم ها و استفاده از شیوه های دیجیتالی و عملیات آنلاین معطوف نمایند. شاید یکی از نتایج در خور توجه بحران کرونا برای صنعت بیمه ، ترغیب شرکت های بیمه به تحول دیجیتالی در سازمان خود باشد.

مدیر عامل بیمه آسیا ، دیگر برنامه های صنعت بیمه در این شرایط بحرانی ، را ارائه بیمه نامه های جدید به ویژه در بیمه های زندگی در قالب بیمه های عمر و درمان دانست که می تواند در افزایش فروش شرکت های بیمه ، موثر واقع شود.

نایب رئیس هیات مدیره بیمه آسیا با تاکید بر ظرفیت های موجود در بیمه های زندگی برای پوشش بیماری کرونا ، بیان داشت : پیش بینی می شود با اتخاذ تدابیر فنی لازم ، اقبال بیمه گذاران به خرید پوشش های درمانی این بیماری ، قابل ملاحظه باشد و نگرانی از ابتلا به این ویروس و آینده مبهم روند این بیماری در جامعه ، مردم را به اخذ پوشش های بیمه عمر ترغیب نماید. این پوشش ها می توانند در قالب بیمه نامه های مدت دار و پس اندازی ، به خوبی ارائه شوند و از این طریق ، نوعی اطمینان خاطر در جامعه برای مواجهه با این ویروس خطرناک ، ایجاد شود.

مسعود بادین با تصریح این موضوع که آنچه بیش از همه در این شرایط بحرانی برای صنعت بیمه لازم و ضروری است ، افزایش اعتماد عمومی به صنعت بیمه است.

وی گفت : در این راستا شایسته است که شرکت های بیمه با مدیریت بیمه مرکزی ، با اطلاع رسانی گسترده و موثر ، این اطمینان را به جامعه بدهند که شرکت های بیمه همچنان با قدرت به فعالیت خود ادامه می دهند و مردم نباید نگران اخذ پوشش های مورد نیاز خود باشند. اعتماد و اطمینان عمومی از صنعت بیمه  ، سرمایه اصلی این صنعت در پیشبرد اهداف و برنامه های آن است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false