×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ سردار سیدمحمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری عوامل قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی (ترمینیشن) از سوی کارآگاهان پلیس فتا خبر داد و گفت: درپی مراجعه نماینده حقوقی شرکت مخابرات استان مبنی بر قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی و عمل “ترمینیشن” توسط فرد یا افرادی ناشناس که خسارت ۶ میلیارد ریالی برای شرکت زیرساخت به همراه داشت رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

میرفیضی افزود: کارآگاهان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و پس از چند روز کار اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی با شناسایی، یکی از متهمان به قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی در استان مازندران را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مازندران بیان کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی، اعلام کرد که سیم کارت‌های خریداری شده را به فردی دیگر تحویل داده و در ادامه تحقیقات، متهم اصلی پرونده نیز در استان تهران شناسایی و با هماهنگی قضایی در عملیاتی ضربتی، دستگیر شد.

این مسؤول با بیان اینکه ۸ هزار عدد سیم کارت و تجهیزات پیشرفته الکترونیکی از مخفیگاه متهم کشف شده، تصریح کرد: این فرد در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس، به بزه انتسابی و قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی در استان‌های خراسان رضوی، تهران و مازندران از طریق شرکت‌های خارجی اعتراف کرده است.

میرفیضی تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده، به مرجع قضایی معرفی و با صدور حکم قضایی و قرار ۲ میلیارد ریالی، روانه زندان شد.

وی بر ضرورت ساماندهی و تصویب آیین نامه‌های ارتباطات تلفنی اینترنتی در شرکت‌های مخابراتی برای ناامن کردن فضا برای متخلفان و قاچاقچیان در این حوزه، تاکید کرد.

 مسیر قانونی ارتباطات بین‌الملل کشور توسط وزارت ارتباطات (شرکت ارتباطات زیر ساخت) برقرار می‌شود. در این بین ارتباطات غیرمجاز بین‌الملل به واسطه عدم نظارت و کنترل شبکه مخابراتی، مشکلات و خسارات سنگینی را به وجود می‌آورد.

قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی یا “ترمینیشن” از جمله جرایمی است که به انتقال تماس‌های تلفنی اینترنتی از خارج به داخل کشور گفته می‌شود و در این عمل مجرمانه، هزینه‌ای ناچیز برای تماس گیرنده و هزینه‌ای گزاف برای شرکت‌های مخابراتی در پی داشته که به آن، قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی اطلاق می‌شود.

عکس این عمل که ” اریجینیشن” نام دارد، فرایندی است قانونی و مجاز که در آن شرکت‌های خصوصی و فعالان تلفنی اینترنتی، اقدام به برقراری ارتباط تلفنی اینترنتی می‌کنند.

رصد، شناسایی و برخورد با قاچاق مکالمات تلفنی اینترنتی، برابر ماده ۷۵۲ قانون مجازات اسلامی، در اولویت پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی قرار دارد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false