×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند سارقان اینترنتی که به شیوه فیشینگ ، اطلاعات حساب بانکی شهروندان را هک و سرقت می‌کردند ، خبر داد و گفت : در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا استان و طرح شکایت مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان توسط افرادی ناشناس ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی از مال باختگان و بررسی‌های فنی مشخص شد ، افرادی ناشناس با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی مال باختگان اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنان کرده اند.

فرمانده انتظامی استان مازندران ، خاطر نشان کرد: کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا در ادامه تحقیقات ، رد ۳ زن که پول سرقتی به حساب آنان منتقل و از آن طریق برداشت شده بود را شناسایی کردند.

سردار میرفیضی ، ادامه داد: با هماهنگی قضائی، متهمان در عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از محل سکونت آنها ۱۲۰ میلیون ریال وجه نقد به همراه ۵ گوشی تلفن همراه، کارت عابربانک و سیم کارت اپراتورهای مختلف کشف شد.

وی اظهار کرد: متهمان در تحقیقات پلیس عنوان داشتند در پی درخواست برادرمان در بانک‌های مختلف افتتاح حساب کرده و مقرر شد ، کارت‌های خود را در اختیار وی قرار داده تا وجوهی را به این حساب‌ها واریز کند و سپس به صورت خرید از پایانه‌های فروشگاهی اقدام به برداشت وجوه می‌کردیم.

فرمانده انتظامی استان مازندران ، افزود: با توجه به اظهارات متهمان پرونده ، این فرد دستگیر شد و در تحقیقات به عمل آمده اظهار داشت در شبکه اجتماعی تلگرام با فردی با نام مستعار “سپیده” آشنا شده و به درخواست وی اقدام به افتتاح حساب در بانک‌های مختلف کردم و وجوه توسط این فرد به حساب‌هایی که در اختیار بنده بود واریز می‌شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به شناسایی متهم اصلی این پرونده با نام مستعار ” سپیده” ۱۸ ساله و دستگیری این فرد با هماهنگی قضائی در یکی از استان‌های جنوبی، ادامه داد: در بازرسی از منزل وی ۱۶ عدد سیم کارت ، ۵ گوشی تلفن همراه و کارت‌های عابر بانک کشف شد.

سردار میرفیضی با اشاره به اظهارات متهم در خصوص چگونگی کلاهبرداری و سرقت اینترنتی از حساب شهروندان ، گفت: این فرد با حضور در شبکه اجتماعی تلگرام در گروه‌های فیشینگ نحوه برداشت از حساب‌های بانکی را فرا گرفته و سپس با ایجاد درگاه جعلی بانک‌ها با عناوین مختلف خرید شارژ ارزان قیمت ، دوست یابی و … با انتشار آن در گروه‌های تلگرامی ، کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت و پس از دریافت اطلاعات حساب بانکی افراد از طریق اپلیکیشن‌های آپ ، تاپ ، ایوا ، سکه ، بله و… اقدام به انتقال و برداشت غیرمجاز می‌کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران ، اظهار کرد: در بررسی گوشی تلفن همراه و سیستم رایانه‌ای این متهم ۴۰۰ شماره کارت بانکی اشخاص به همراه اطلاعات حساب بانکی آنان کشف شد که پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و در دست بررسی است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false