×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۷ تیر - ۱۴۰۵  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ محمدعلی نوبخت فرماندار مرکز استان مازندران امروز در حاشیه جلسه شورای اداری استان مازندران با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای تحقق اهداف کلان دولت چهاردهم در حوزه توسعه عدالت ارتباطی و خدمات دیجیتال ، دو پروژه راهبردی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرستان ساری به بهره‌برداری رسید،اظهارکرد: با بهره‌برداری از این دو پروژه به ارزش مجموعاً ۱۴ میلیارد تومان، گامی بلند در مسیر توسعه متوازن و دیجیتالی شهرستان ساری برداشته شده است.

وی تصریح کرد: پروژه اول شامل اجرای شبکه فیبر نوری در شهر آکند به ارزش ۱۲ میلیارد تومان است که به شکل مستقیم ظرفیت اتصال هزاران کاربر، مرکز آموزشی، درمانی، اداری و کسب‌وکارهای خرد را به اینترنت پرسرعت فراهم کرده است.

نوبخت ادامه داد: پروژه دوم، ارتقاء سایت تلفن همراه در مرکز امام خمینی (ره) شهر ساری به نسل پنجم ارتباطی (۵G) به ارزش ۲ میلیارد تومان است که شهرستان ساری را در زمره نخستین شهرهای بهره‌مند از خدمات نسل جدید اینترنت پرسرعت قرار می‌دهد. این سایت نقش ویژه‌ای در ارتقای کیفیت خدمات دیجیتال، آموزش مجازی ، خدمات درمانی از راه دور و نیز تحول در خدمات هوشمند شهری دارد.

فرماندار ساری با تأکید بر لزوم توسعه پایدار زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق کمتر برخوردار ، گفت: عدالت ارتباطی تنها به معنای دسترسی به اینترنت نیست، بلکه بستری برای توسعه اقتصادی، بهبود کیفیت آموزش ، ارتقای سلامت و توانمندسازی اجتماعی است. امروز اینترنت باکیفیت ، یکی از ارکان اصلی رفاه عمومی و افزایش بهره‌وری شهری و روستایی است.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ، شتاب‌دهنده رشد هوشمند در مرکز استان است گفت: تحول دیجیتال ، زیرساخت توسعه اقتصادی و عدالت خدماتی است.

نوبخت از برنامه‌های آتی فرمانداری برای توسعه شبکه فیبر نوری در مناطق پیرامونی ، اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات ، تجهیز ایستگاه‌های مخابراتی جدید ، و پوشش نقاط کور اینترنتی در بخش‌های مختلف شهرستان خبر و خاطرنشان کرد: با حمایت دولت ، پروژه‌های متعددی در سطح روستاها و حاشیه شهر در حال اجراست که نتیجه آن ایجاد بستر مناسب برای توسعه آموزش هوشمند ، دولت الکترونیک و کارآفرینی دیجیتال در سطوح مختلف است.

فرماندار ساری از تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر وزارت ارتباطات ، مدیران شرکت مخابرات ، اپراتورها و دستگاه‌های اجرایی تقدیر کرد و افزود: امروز توسعه ارتباطات صرفاً یک پروژه عمرانی نیست ، بلکه حرکتی ملی و راهبردی است که به صورت مستقیم بر کیفیت زندگی مردم اثرگذار است. مازندران و به‌ویژه شهرستان ساری با ظرفیت بالای انسانی و جغرافیایی ، سزاوار بهترین خدمات دیجیتال است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false