×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ علیرضا شریعت فرماندار شهرستان محمودآباد در یک اقدام خلاقانه و ابتکارانه با هدف تسهیل در امور سرمایه گذاری دفتر کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاران را با حضور مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران و ۹ مدیرکل دستگاههای اقتصادی استان راه اندازی کرده است.

فرماندار شهرستان محموداباد در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام اینکه این دفتر به عنوان دفتر پایلوت و آزمایشی در استان مازندران راه اندازی شده است ، گفت که مدیران کل صمت ، امور اقتصادی و دارایی ، جهاد کشاورزی ، میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، شیلات ، برق منطقه ای ، شرکت شهرک های صنعتی ، و مدیر امور شعب بانک ملی استان مازندران عضو اصلی این دفتر هستند.

وی با بیان اینکه این دفتر همسو با رویکرد احمد حسین زادگان استاندار بومی مازندران مبنی بر اینکه سرمایه گذران بخش خصوصی باید بدون هر گونه سرگردانی در بورکراسی اداری وارد استان شوند ، تصریح کرد: بررسی ها نشان داده است که علاوه بر قوانین دست پا گیر ، بورکراسی اداری از موانع اصلی برای سرمایه گذاران است.

شریعت با بیان اینکه فرمانداری محمود آباد در یک اقدام خلاقانه با راه اندازی دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاران آماده حل مشکلات است ، توضیح داد: مدیران کل دستگاه های اقتصادی نیز با تفویض اختیار به مدیران شهرستانی ، فرایند گرفتن موافقت اصولی برای سرمایه گذاران را سهل کرده است.

فرماندار محمودآباد با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت های سرمایه گذاری و مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی استان به صورت جامع و کامل شناسایی و مشخص شده است، اظهار داشت: وجود ۳۰ کیلومتر ساحل دریای خزر با ۷۶ کوچه دسترسی به ساحل مهمترین فرصت سرمایه گذاری در بخش گردشگری این شهرستان است.

شریعت با بیان اینکه گردشگری دریایی ، توسعه صیادی و پرورش ماهی در قفس از مهمترین ظرفیت های سرمایه گذاری در این شهرستان است ، گفت: از آنجاییکه ساحل محمودآباد نخستین ساحلی است که مسافران و گردشگران پس از ورود به استان مازندران از طریق محور هراز به آن می رسند.

وی گفت که به همین دلیل مسافران این محور در کسری از دقیقه می توانند به ساحل دریای خزر در این شهرستان برسند .

وی وجود شهرک صنعتی تشبندان در سطح ۱۱۸هکتار و وجود ۱۷هزارو ۵۰۰هکتار زمین کشاورزی را از دیگر ظرفیت های سرمایه گذاری در شهرستان محمودآباد دانست و گفت: بررسی ها نشان می دهد که ۶۰ واحد تولیدی در این شهرک ۲۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاران آماده کمک و مساعدت این واحد برای بهره برداری است.

وی با بیان اینکه ۶واحد تولید و صنعتی نیز در تملک بانک قرار دارند ، گفت: با توجه به اینکه دبیر کمیسیون شورای بانک های استان عضو این دفتر است ، می توانیم مشکلات این واحد ها را نیز حل و فصل کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۲واحد صنعتی و تولید این شهرستان نیز صادرات محور هستند ، گفت: سرمایه گذران در بخش صادرات محصولات نیز می توانند از این فرصت استفاده کنند.

فرماندار محمودآباد به وجود ۷۱قطعه آببندان اشاره کرد و گفت که آببندان ها علاوهن بر ویژگی تامین آب کشاورزی ، آبزی پروری و زیست محیطی ، برای سرمایه گذاری گردشگری نیز آماده هستند.

وی تصریح کرد: شهرستان محمودآباد با داشتن چهار منطقه بکر جنگلی نیز آماده جذب سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و تفریحی است و حتی در بخش هایی از این جنگل ها طرح نمونه گردشگری نیز وجود دارد.

فرماندار محمودآباد از انباشت زباله به عنوان مهم ترین معضل این شهرستان یاد کرد و گفت که اگرچه این مشکل چهر شهر را مکدر کرده است ، اما فرمانداری برای این مشکل برنامه ریزی دارد.

شریعت افزود: با توجه به اهمیت کشاورزی و گردشگری در کنار ساحل زیبای دریای مازندران ، مشکل زباله و پسماند مردم شهرستان را کلافه کرده است به همین دلیل در صدد هستیم تا با حمل بهداشتی ، مقوله زباله سوز را به صورت موقت در سه نقطه از شهرستان را عملیاتی کنیم.

وی گفت: متوسط تولید زباله روزانه شهرستان محمودآباد ۲۲تا ۲۵تن است که این مقدار در زمان پیک حضور مسافران و گردشگران به ۶۰ هزار تن می رسد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false