×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، شیر بلال سیمرغ که از معروفیت خاصی در سطح کشور برخوردار است و همه‌ساله در فصل برداشت این محصول از اقصی نقاط کشور برای خرید آن به این شهرستان مراجعه می‌کنند چرا که سیمرغ رتبه اول تولید این محصول و به نوعی پایتخت شیربلال در کشور است.

نخستین جشنواره شیر بلال سیمرغ (کیاکلا) به میزبانی روستای رکن‌کلا بخش مرکزی این شهرستان با حضور استاندار مازندران، نماینده مردم سیمرغ در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مدیرکل پست و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

مجتبی حبیب‌نژاد فرماندار سیمرغ در نخستین جشنواره شیر بلال کیاکلا، اظهار کرد: حدود ۶۰ درصد از جمعیت شهرستان در روستاها زندگی می‌کنند با وجود همه فعالیت‌های کشاورزان در روستاها شاهد بودیم که تولیدات خاص این شهرستان که باید به نام این شهرستان ثبت شود وجود نداشت که ضعف عمده‌ای برای شهرستان بود.

وی ادامه داد: بالغ‌ بر ۸ هزار تن تولید ذرت را در شهرستان داریم و تنها شهرستان در مازندران هستیم که این سطح زیر کشت ذرت را داریم اما نتوانستیم در بحث برندسازی گامی برداریم.

فرماندار سیمرغ با اشاره به اینکه در سال جاری توانستیم این امر را تحقق ببخشیم، اظهار کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی یکی از پارامترهای مؤثری که می‌تواند جایگزین خلأهای ممکن شود برگزاری همین جشنواره‌ها است.

وی افزود: جشنواره‌ها را برگزار می‌کنیم تا تولیدات و توان خودمان را معرفی کنیم که می‌تواند در بحث توسعه اقتصاد مقاومتی به ما کمک کند.

حبیب‌نژاد با بیان اینکه شهرستان سیمرغ به جهت بافت کشاورزی خود و بافت سنتی بر آن حاکم است بیش از ۹۸ درصد از فعالیت‌های مردم این شهرستان در حوزه کشاورزی انجام می‌شود، تصریح کرد: در بحث ذرت، پرتقال، کیوی و توت‌فرنگی که از محصولات تجاری مازندران هستند حرفی برای گفتن در سطح استان داریم.

وی ادامه داد: بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان باغی است و پرتقال و نارنگی در سطح شهرستان تولید می‌شود.

فرماندار سیمرغ با اشاره به اینکه ضعف عمده این حوزه عدم حضور صنایع تبدیلی در مازندران و به‌ویژه در شهرستان‌های کشاورزی مثل سیمرغ است، اظهار کرد: با برگزاری این جشنواره سعی کردیم هم‌توان شهرستان را معرفی کنیم و هم از سرمایه‌گذاران در این راستا دعوت کنیم.

وی ادامه داد: تمبر یادبود ذرت به نام شهرستان سیمرغ اولین اقدامی بود که در راستای برند سازی این محصول در شهرستان را آغاز کردیم.

حبیب‌نژاد با اشاره به اینکه ۹۸ درصد مردم شهرستان در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند و صنایع وابسته به این حوزه باید در اولویت شهرستان قرار گیرد، تأکید کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یکی از محورهای ۱۲ گانه استاندار است که انشاالله بتوانیم این امر را محقق کنیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false