×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ سید علی علوی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد که کارگروه مد و لباس این اداره کل آمادگی دارد تا پوشش دانش آموزان مدارس را در سطوح مختلف به صورت بومی و محلی و متناسب با بوم استان ساماندهی کند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در کارگروه مد و لباس مازندران افزود : با توجه به اهمیت ترویج پوشش ایرانی اسلامی در بین دانش آموزان ، در صورت تمایل آموزش و پرورش ، آمادگی داریم تا در این زمینه فراخوان عمومی بدهیم .

وی در این نشست که با محوریت برگزاری سومین جشنواره استانی مد و لباس برگزار شد ، اعلام کرد که این جشنواره در نیمه دوم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت : با برگزاری جشنواره‌ مد و لباس ، اشاعه و ترویج فرهنگ پوشش ایرانی اسلامی را پیگیری می کنیم و تلاش داریم جشنواره سوم استان نیز با موضوع متناسب با زیست‌بوم مازندران برگزار شود.

وی افزود : به جهت وجود ظرفیت های قوی در برخی از شهرستان‌های استان در حوزه مد و لباس تلاش می‌شود در سال‌های آینده میزبانی برگزاری جشنواره استانی مد و لباس از مرکز استان به سایر شهرستان‌ها واگذار شود.

علوی بابیان اینکه خروجی جشنواره و طرح‌های ارائه‌شده باید در بازار و بین مصرف‌کنندگان مشاهده شود، گفت : ارائه خروجی جشنواره‌های مدو لباس در فروشگاه‌های پوشاک استان به‌ویژه نمایشگاه‌های صنایع‌دستی که در مناسبت‌های مختلف نظیر نوروز برپا می‌شود ضروری است و انتظار می‌رود اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مازندران غرفه‌هایی برای ارائه مد و لباس اسلامی ایرانی در حاشیه نمایشگاه‌های صنایع‌دستی تعبیه کند.

جشنواره مد و لباس ایرانی با هدف ایجاد انگیزه در طراحی لباس و پوشاک به سبک ایرانی اسلامی و تشویق مردم به این نوع پوشش در مناطق مختلف برگزار می شود و نخستین دوره این جشنواره در مازندران نیز اواخر سال ۹۶ با نمایش ۶۰ اثر از طراحان و خیاطان در ساری برگزار شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false