×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ دکتر نرگس کمالی معلم فرهیخته و عضو پیشین شورای عالی استان ها در گرامیداشت روز معلم و همایش تجلیل از معلمان نمونه شهرستان های ساری و میاندرود گفت: ضرورت دارد در راستای تقویت و رفع مشکلات مربوط به آموزش و پرورش نگاهی به قوانین فرادستی منجمله قانون برنامه توسعه پنج ساله کشور داشته باشیم.

کمالی یاد آور شد؛ با توجه به اینکه دولت در پایان تدوین قانون برنامه هفتم وتقدیم آن به مجلس شورای اسلامی می‌باشد باید بدنبال ارائه راهکارهای مناسب در خصوص ضعف های قوانین برنامه توسعه ششم باشیم لذا مواردی را به عنوان نمونه این بررسی ها برای برنامه هفتم پیشنهاد مینمایم.

عضو پیشین شورای عالی استان ها اظهار داشت : برنامه توسعه یک نقشه راهبردی و مسیر وزارتخانه ها برای پنج سال آینده به حساب می آید یکی از ضعف های برنامه ششم نداشتن دستورالعمل علمی و اجرایی (بسته پیشنهادی اجرای برنامه) در کنار متن قانون بوده که اگر این اتفاق در برنامه هفتم دیده شود در تغییر مدیران یا وزرا تاثیر نخواهد داشت.

کمالی افزود: در برنامه هفتم توسعه تاکید میشود تامین بودجه آموزش و پرورش مستقیما از خزانه کل تامین شود ارجاع دادن بخشی از بودجه آموزش و پرورش به ردیف هایی همچون فروش سیگار ،فروش قیر ، کشف کالای قاچاق ،مالیات آستان قدس و شرکت های وابسته در برنامه هفتم دیده نشود که همین امر نشان دهنده سهم نامتناسب آموزش و پرورش در ردیف های اصلی بودجه است.

عضو پیشین شورای عالی استان ها اضافه کرد: در نگارش متن برنامه هفتم توسعه آموزش و پرورش را در یک فصل یا بخش مجزا ببینید و در برنامه ششم توسعه بخش ۱۲ هم آموزش و پرورش را با وزارت علوم و تحقیقات در قالب یک بخش گنجانده که اعظم بندهای آن بندهای قانونی به وزارت علوم و تحقیقات اختصاص یافته است.

این معلم فرهیخته گفت: راهنمای همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور بیانات مقام معظم رهبری میباشد ،ایشان در دیدار با جمعی از فرهنگیان کشور فرمودند: نظام در مقابل توقعات خود از معلمان ، باید در قبال مشکلات مختلف آنها حقیقتا احساس مسئولیت کند.

کمال در پایان یادآور شد ؛ باشد که در برنامه های پیش رو حقوق این قشر بسیار مهم جامعه دیده شود تا شاهد تربیت فرزندانی نخبه ،انقلابی و با اخلاق برای کشور عزیزمان ایران باشیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false