×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال : دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان مازندران با حضور بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران، محمد تیموری هیأت رئیسه اتاق تعاون کشور، ربیع فلاح‌جلودار استاندار، علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران، مهدی گلچوبی مدیرکل دفترهماهنگی اموراقتصادی استانداری مازندران، محمد قاسمی امام جمعه موقت ساری، عطااله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران، کامران اصغری مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، ربیعی رئیس اتاق تعاون استان مازندران و دیگر مسؤولان استانی و همچنین مدیران اتحادیه شرکت‌ها و تعاونی‌های منتخب سال ۹۶ در سالن الغدیر سپاه کربلای استان مازندران برگزار شد.

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون مازندران در این مراسم با اشاره به اینکه مردم گله‌مند هستند، یادآور شد: بانک‌ها خون مردم را در شیشه کرده اند، دولت می‌گوید نرخ تورم زیر ۱۰ درصد است اما مردم چیز دیگری حس می‌کنند، اگر نرخ تورم زیر ۱۰ درصد است نرخ بهره بانکی چقدر است؟

جعفریان با بیان اینکه حق تعاونی‌ها را کی دادیم؟ بیان کرد: یک میلیارد تومان به دانش‌بنیان و نخبگان تخصص داده اند، خجالت‌آور است، یک نفر ۱۰۰۰ میلیارد تومان پول مملکت را می‌برد …

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی شالیکوبی‌داران استان مازندران با بیان اینکه به ما آموزش می‌دادند که ربا نخورید، افزود: بانک‌هایی که قشنگ هستند از خون ما ملت است بانک‌های شیشه‌ای از پول ملت است، ملت را نابود کردند و خون مردم را در شیشه کردند، اگر مشارکت است پس این چه سیستمی است.

نماینده تعاون‌گران استان مازندران با بیان اینکه چه کسی باید ملت را حمایت کند، تأکید کرد: اقتصاد ما نابود شده و وضعیت ما کمتر از جنگ نیست، یک عده مملکت را چاپیدند و بچه‌های‌شان را فرستادند و کسانی که دارند کار می‌کنند هر روز بچه‌های‌شان را جلوی خود می‌بینند چه کسی باید جواب ما را بدهد؟

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون مازندران با بیان اینکه روحانی را آوردیم خودم کنارش ایستادم، بیان کرد: اما در دوران احمدی‌نژاد انقدر در چالش و گرفتاری نبودیم مردم امروز گرفتارند و اقتصاد ما بیمار است.

وی با بیان اینکه افرادی که برای کار به ما رجوع کرده گریه می‌کنند و همه تحصیلکرده‌اند، افزود: در مازندران جنگل داریم که نابود شد دریا داریم نمی‌توانیم استفاده کنیم، زمین‌های کشاورزی تیکه پاره شده‌اند چند سال دیگر هم که قطعی آب داریم دولت‌مردان به ملت توجه کنند.
مامی‌توانیم دولت را تکان دهیم

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی شالیکوبی‌داران استان مازندران با بیان اینکه ما یک عده آدم‌های توانمند هستیم،۱۴ هزار تعاونی می‌توانیم دولت را تکان دهیم، بیان کرد: کاری نکنید وارد خیابان شویم صبر ما به سر آمده است، بچه‌های مردم را نجات دهید با شعار نمی‌توان حرف زد، وضعیت مازندران خطرناک است آنچه شما می‌بینید ما بیشتر می‌بینیم.

نماینده تعاون‌گران استان با بیان اینکه حق بچه‌های ماست تا کار کنند مردم آبرومند هستند، گفت: یک عده شبانه پولدار می‌شوند عده دیگر غارت مردم را می‌کنند کسی هم به کسی نیست، آنها با عرضه هستند و ما بی‌عرضه چون آنها به کسی وصل‌اند.

جعفریان با بیان اینکه در بحث برنج خارجی چه بلایی بر سر مردم آوردند، افزود: وارد کننده‌های آن چه کسانی بودند؟ وقتی اینها را گفتم من را تهدید کردند که شبانه تو را می‌کشیم.
جلوی فرمانداری و استانداری می‌نشینیم

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون مازندران با بیان اینکه ما انقلاب کردیم که راحت باشیم راحتی و رفاه داشته باشیم، تصریح کرد: انقلاب تعریف شده بود مسیر ما دارد اشتباه می‌رود ما صبرمان تمام شده روزی وارد خیابان می‌شویم و جلوی فرمانداری و استانداری می‌نشینیم.

نماینده تعاون‌گران مازندران ادامه داد: تحمل مردم تمام شده نظام بانکی باید اصلاح شود، ربا برای چیست بانک از پول ملت و از خون ملت است ، حقمان را می‌گیریم و کوتاه نخواهیم آمد.

در ادامه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با بیان مشکلات و مسائل مربوط به تعاونی‌ها افزود: به عنوان متولی تشکیل و نظارت و تعاونی‌ها فعالیت می‌کنیم که یک سری سازو کارها و مشوق‌ها را می‌خواهد که در چند سال اخیر کم‌رنگ شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش دولتی هم همین مشکلات را دارند، خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها از سرمایه‌های اندک خود استفاده کرده اند، مشوق‌ها، تسهیلات و تشویقات، معافیت‌ها و بیمه‌ای لحاظ می‌شود و این موارد وجود دارد اما کم‌رنگ شده است و کافی نیست و بخش‌های اقتصادی از دولت انتظار دارند.

اصغری بحث مالیات بر ارزش افزوده را یکی از مشکلات تعاونی‌ها عنوان کرد و گفت: مالیات بر ارزش افزوده موضوعی آزاردهنده برای تعاونی‌ها است.

در ادامه رئیس اتاق تعاون ایران هم با بیان اینکه در اثر عدم  توجه به اجرای سیاست‌های اقتصادی، کشور از ظرفیت تعاون و اقتصاد و فعالان تعاون محروم ماند، بیان کرد: بحث تعاونی‌ها جزو آموزه‌های دینی ما است که در کشورهای غربی به این آموزه‌ها بیشتر عمل می‌کنند.

بهمن عبدالهی با بیان اینکه دبیر خانه‌ای با حضور اتاق بازرگانی اصناف و تعاون برای پیشبرد اهداف و مطالبات تعاونی‌ها و بخش‌های غیردولتی تشکیل شد، افزود: طرح بزرگ سرشماری تعاون که یک طرح ملی است در مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود تا بتوانیم آمار پایه‌ای از بخش تعاون داشته باشیم و در بخش تعاون و حل مشکلات و مسائل تعاونی‌ها برنامه‌ریزی‌هایی را داشته باشیم.
کاهش اثرات اقتصاد دولتی و نفتی با فعال کردن بخش خصوصی و تعاونی‌ها

علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود هم با بیان اینکه نمایندگان مجلس و مجمع نمایندگان به تعاونی علاقه‌مند است تأکید کرد: ایجاد و گسترش تعاونی یعنی کاهش بار از روی دوش دولت، اثرات اقتصاد دولتی و نفتی موقعی کاهش پیدا می‌کند که تعاونی‌ها و بخش خصوصی فعال شود.

ربیع فلاح جلودار که در پایان برنامه به این همایش رسید و علت نبود و تأخیر خود را حضور در مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید و سابق دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرده بود، گفت: آیا تعاونی‌های ما سرپا هستند؟ مسائل و مشکلاتشان چیست این موضوع مشکلات تعاونی‌ها باید همواره در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه اگر اعتبارات تسهیلات داریم که بهره‌اش کم است چه مقدار به تعاونی‌ها اختصاص داده می‌شود؟ بیان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بحث مردمی کردن اقتصاد است، در دولت دوازدهم توجه بیشتری با توجه به اقتصاد و وضعیت موجود می شود ، سهم ما از تعاونی و جایگاه تعاونی‌ها در کشور باید بالاتر باشد و باید برای جایگاه واقعی تعاونی‌ها آنچنان که شایسته آن است اقدام کنیم.
اعتراض تعاونی‌داران به استاندار مازندران

سخنان ربیع فلاح جلودار کماکان به پایان رسیده بود که یکی دو نفر از اتحادیه و تعاونی داران به سخنرانی وی و دیگر سخنرانی‌های برنامه اعتراض کرده و بیان کردند که چرا وقتی برای ما و برای پرسش و پاسخ با مسؤولان کشوری و استانی در نظر نگرفته شده است، ما مشکلات زیادی داریم و حرف‌های دل ما را به شما نمی رسد که جعفریان نماینده تعاون‌گران استان مازندران که در زمان سخنرانی وی استاندار مازندران حضور نداشت از جای خود بلند شد و به سمت استاندار مازندران و با حرارت و فریادهای بلند به تکرار صحبت‌های خود پرداخت.

وی با بیان اینکه ما مطالبات تعاونی‌های استان را می‌خواهیم، گفت: ما حق و حقوق مردم را می‌خواهیم، از مدیران شما گله‌داریم و گله‌مند هستیم.

نماینده تعاونگران استان مازندران در ادامه با تکرار سخنان خود در حضور ربیع فلاح و روبه وی گفت: ما ۱۴ هزار تعاونی هستیم و اگر به حق خود و مطالبات خود نرسیم جلوی فرمانداری و استانداری می‌نشینیم./ خبرگزاری موج

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false