×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، علی محمد شاعری عضو هیئت رئیسه کمیسیون آب، کشاورزی، منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران در بیمارستان در حال احداث خاتم الانبیا(ص) بهشهر با گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، اظهار داشت: نظام سیاسی ایران قبل از انقلاب به صورت دیکتاتوری و سلطنتی بوده و مردم بالاترین مقام خود را که شخص شاه بوده هیچگونه دخالتی در انتخاب وی نداشتند و مجلس کشور فرمایشی و به سفارش شخص شاه و حزب رستاخیز شکل گرفته بود.

وی افزود: تمامی ارکان سیاسی کشور از بالا به پایین و با تمشیت کشورهای خارجی و راس آن آمریکا مقدرات کشور و ملت ایران را تعیین کرده بود.

نماینده مردم شهرستانهای گلوگاه، بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رژیم استبدادی شاه هرگونه صدای آزادی خواهانه را در دلها خفه می‌کرد، تصریح کرد: تداوم اعتراض مسالمت آمیز مردم برای کسب خواسته مسالمت آمیز منتج به زندان برای فرد بوده است.

شاعری با بیان اینکه وضعیت روستاها بسیار اسفبار و شهرهای کشور از بهره‌مندی شاخص حداقلی زیرساختی محروم بودند، افزود: در قبل انقلاب هیچ روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار نبوده و این عدد به ۲۷ هزار روستا در بعد انقلاب رسیده است.

وی با اعلام اینکه ۴۳۵۰ روستا در قبل انقلاب برقدار بودند که این میزان اکنون به ۵۷ هزار روستا رسیده است، گفت: تعداد روستاهای بهره‌مند از آب آشامیدنی اکنون به ۳۵ هزار روستا رسیده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه هزار و ۳۴۰ روستای کشور در قبل انقلاب دارای خانه بهداشت بوده است، گفت: این میزان اکنون به ۱۷ هزار و ۹۴۵ روستا رسیده است.

شاعری با اعلام اینکه اکنون تولید برق کشور به ۸۰ هزار مگاوات رسیده و تولید سیمان ایران در کشور از هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تن به ۵۵ میلیون در سالجاری رسیده است، تصریح کرد: طول آزادراه‌های کشور از ۳۲۴ کیلومتر قبل انقلاب به ۱۹ هزار و ۲۲۱ کیلومتر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه شاخص برخورداری ملت از شبکه فاضلاب به ۹۷ درصد رسیده است، افزود: ۵۰ درصد فاضلاب‌های شهری کشور تصفیه و وارد شبکه‌های بازچرخانی می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه ضریب خوداتکایی کشور در بخش کشاورزی حدود ۲۸ درصد بوده است، تصریح کرد: اکنون ۸۰ درصد غذای مورد نیاز ملت توسط خودشان در کشور تولید و در بسیاری از مواد غذایی خودکفا هستیم.

شاعری با اعلام اینکه اکنون در تولید گندم خودکفا و به عنوان کشور صادرکننده هستیم، گفت: ایران اکنون رتبه نخست را در حوزه بهداشت و درمان در خاورمیانه را دارد و ۱۱ برابر متوسط جهانی در ایران تولید علم داشتیم.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه ایران اکنون رتبه ۱۴ تولید فولاد در جهان را دارد، افزود: وضعیت تولید فولاد در کشور توانسته در دنیا بدرخشد و رقابتی شود.

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی در شرق مازندران تا شش سال آینده باید به شاخص استانی برسد، افزود: تمامی مراکز جامع سلامت، خانه‌های بهداشت و تجهیزات پیشرفته مورد نیاز شرق استان را لیست کردیم تا در اسرع وقت به شاخص مورد نظر در افق ده ساله برسیم.

شاعری با اعلام اینکه ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شرق استان را با آب سدگلورد سیراب می‌کنیم، تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد امسال اعتبار هزینه کردیم.

عضو کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه شهرهای شرق مازندران باید مجهز به شبکه جامع جمع آوری فاضلاب شهری شوند، افزود: این هدفگذاری را در چشم انداز ده ساله باید اجرایی و تکمیل کنیم.

وی با اعلام اینکه در حوزه تجارت منطقه ایجاد منطقه آزاد تجاری در امیرآباد را مدنظر قرار دادیم، گفت: تبدیل بهشهر به منطقه آزاد توسعه کشور و استان را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام محورهای متصل به بندر امیرآباد را تا هفته دولت سال آینده چهارخطه می‌کنیم، افزود: اسکله رو رو ریلی را تا پایان سال آینده تکمیل می‌کنیم.

وی با اشاره به الحاق جمهوری اسلامی ایران به اوراسیا را باید فرصت مناسبی برای ایران و شمال ایران بدانیم، تصریح کرد: باید از این فرصت برای توسعه اقتصادی شمال ایران بهره‌گیری کنیم.

شاعری با بیان اینکه رسانه‌ها باید با قلم‌فرسایی خود و اطلاع رسانی صحیح به مردم جلوی کار غلط دولت مبنی بر انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی را بگیرند، افزود: رسانه‌ها باید افکار و اندیشه‌های خود را مطرح تا جلوی انتقال آب دریای خزر گرفته شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false