×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

 

به گزارش رخداد شمال : علی‌محمد شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نامگذاری شعار امسال تحت عنوان “حمایت از کالای ایرانی” گفت: اگر خواهان حل مشکل اشتغال، تولید و اقتصاد در کشور هستیم باید از کالای ایرانی و شعاری که توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده است حمایت جدی کنیم.

وی ادامه داد: باید سیاست راهبردی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی، بیکاری و کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حمایت از کالای ایرانی باید چندین اقدام مهم صورت گیرد، گفت: در گام نخست باید کالاهای تولیدی با نگاه صادرات محور باشد چراکه کالای ایرانی می‌تواند قابلیت صادرات داشته باشد و بر این اساس باید کیفیت لازم را دارا باشد و نسبت به کالای خارجی ارزان‌تر و قابل رقابت با کالای خارجی در بازار هدف باشد.

این مسؤول افزود: برای رقابت‌پذیری کالای ایرانی با کالای خارجی باید مشوق‌های صادراتی در نظر گرفته شود و در قانون بودجه ۹۷، یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مشوق‌های صادراتی در نظر گرفته شد تا دولت این مبلغ را برای صادرات کالای ایرانی بکار گیرد تا بتوانیم کالای ایرانی را در بازار جهانی عرضه کنیم.

شاعری با بیان اینکه تعرفه وارداتی یکی دیگر از مواردی است که باید برای حمایت از کالای ایرانی به آن توجه شود، بیان کرد: کالاهایی که تولید داخلی مشابه دارند باید افزایش تولید پیدا کند تا جلوی واردات بی‌رویه کالای خارجی گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره مبارزه با قاچاق کالا گفت: برخی آمارها حاکی از ورود ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور است که اگر مبارزه با قاچاق کالا به درستی انجام شود نرخ بیکاری در کشور کاهش می‌یابد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، رعایت اصل برندینگ را هویت کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: اگر بر روی مارک و نماد کالا به درستی کار کنیم می توانیم با این اقدام کالای ایرانی را در بازار داخل و خارج رقابت‌پذیر ‌کنیم.

عضو مجمع نمایندگان مازندران اضافه کرد: به عنوان نمونه زعفران، برنج، پسته، فرش و خاویار ایرانی جزء کالاهای بی‌رقیب است اما نباید تنها به این اقلام اکتفا کنیم بلکه باید بر روی کالاهای دیگر ایرانی هویت‌سازی و برندینگ داشته باشیم و کیفیت کالای ایرانی را به گونه‌ای بهبود ببخشیم تا نیاز مشتریان جلب شود و به مشتریان اطمینان داده شود کالای ایرانی بادوام و مناسب است.

شاعری با تاکید بر اینکه فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید در جامعه ترویج و نهادینه شود تا کالای با کیفیت با قیمت مناسب در جامعه متقاضی داشته باشد، گفت: باید مصرف مردم متمرکز بر کالای باکیفیت ایرانی باشد و بر این اساس تولیدکننده هم با رغبت و انگیزه بیشتری اقدام به تولید باکیفیت کند.

وی به خدمات پس از فروش کالاها و محصولات ایرانی که به مردم تحویل داده می‌شود اشاره کرد و افزود: کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شود باید خدمات پس از فروش داشته باشد و اصل گارانتی را به خوبی رعایت کنند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از شرکت های دانش بنیان در تولید کالاها و خدمات ایرانی باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: باید از خدمات فناورانه در بخش‌های کشاورزی، خدمات و صنعت استفاده کنیم چراکه این امر هزینه را کاهش و بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

این عضو خانه ملت ادامه داد: باید روش سنتی تولید کالا آمیخته با شیوه‌های نوین و فن‌آوری جدید باشد تا بتوان کالای ایرانی با بسته‌بندی مناسب و کیفیت بالا تولید شود.

شاعری خاطرنشان کرد: اگر به تولید باکیفیت و رفع موانع تولید کالای ایرانی توجه داشته باشیم می‌توانیم در بازار پرتلاطم امروز کالاهای ایرانی را عرضه کنیم.

وی اضافه کرد: اگر خواهان ترویج هویت ایرانی و فرهنگ اسلامی هستیم باید توجه به کالای ایرانی را در اولویت اصلی کارهای خود قرار دهیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false