×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، سرهنگ رحیم باقری سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران برخورد با ” دور دور ” کردن شبانه خودرویی در این استان را از برنامه های مهم و اولویت دار راهور استان اعلام کرد و گفت که این طرح از شهر ساری آغاز شده و به سایر مناطق استان هم گسترش خواهد یافت.

سرهنگ رحیم باقری درگفتگو با خبرنگار رخداد شمال افزود : دور دور کردن شبانه خودروها در شهرهای مازندران به معضل جدی اجتماعی و امنیتی برای شهروندان تبدیل شده است و پلیس هم طرح برخورد با این معضل را در دستور کار قرار داده است.

وی گفت : طبق بررسی های صورت گرفته ۹۰ درصد خودروهایی که دور دور می کنند تک سرنشین هستند و و بیشتر سرنشینان این خودروها عمدتا گران قیمت و از اقشار مرفه جامعه هستند.

وی درخصوص امکانات پلیس برای برخورد با تخلفات رانندگی شهری از جمله دور دور کردن شبانه خودرویی به صورت مستمر توضیح داد : طرح پایش تصویری شهرهای استان نیز نصب دوربین های شهری در حال انجام است.

سرهنگ باقری گفت : از این پس درصد قابل توجهی از تخلفات رانندگی در معابر درون شهری به وسیله دوربین های هوشمند رصد ، پایش و ثبت می شود ، چون دوربین های شهری علاوه بر پایش و رصد وضعیت ترافیکی ، اسناد محکمی برای پلیس در پیگیری متخلفان محسوب می شود.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت : خوشبختانه دوربین های شهری به راحتی آنهایی را که با سرعت غیرمجاز حرکت می کنند و یا بی هدف چندین بار یک مسیر را دور می زنند ، ثبت می کند.

وی افزود : در طرح برخورد با دور دور کردن شبانه خودرویی ، برخورد با انجام حرکات غیر مجاز ، لایی کشی ، ایجاد آلودگی صوتی و رفتار های هنجار شکنانه برخی رانندگان و راکبان خودرو و موتورسیکلت ها در ساعات پایانی شب هم در دستور کار قرار دارد.

سرپرست راهور مازندران همچنین از تغییر الگوی مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی درون شهری در استان در شرایط کرونایی خبر داد و گفت : بررسی ها نشان می دهد که آمار فوتی ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته اگر چه ۱۶ درصد کاهش دارد اما بر خلاف پارسال ، وضعیت فوتی های حوادث رانندگی درون شهری از عابران پیاده به رانندگان و سرنشینان تغییر کرده است.

وی توضیح داد : خلوتی خیابان ها به خاطر خانه نشینی بیشتر شهروندان و رعایت مقررات ستاد مقابله با کرونا سبب شده است تا برخی رانندگان با سرعت بالا در خیابان های شهری رانندگی کنند که نتیجه آن ثبت چندین فقره تصادف ناشی از سرعت بالا و در نتیجه واژگونی خودرو و برخورد با اجسام سخت در مناطق شهری مختلف استان بوده است.

سرهنگ باقری با ابراز تاسف از این که خلوتی خیابان‌ها بهانه‌ای برای افزایش سرعت حرکت خودروها توسط برخی از شهروندان شده است ،بیان داشت: پلیس علاوه بر حضور فیزیکی ، از طریق دوربین های نظارتی و ثبت تخلفات همه تردد ها را زیر نظر دارد و با پایش و رصد از طریق دوربین ها با متخلفان برخورد می کند.

وی وضعیت اجرای فرهنگ ترافیکی در شهرهای مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت : همکاری شهرداری ها در عملیاتی کردن مصوبات شورای عالی ترافیک استان رضایخش است اما اگر مردم فرهنگ رانندگی را به درستی و مطابق با قوانین راهنمایی و رانندگی انجام بدهند ، علاوه برکاهش مصدومان و فوتی ، هزنیه های استان در این بخش به صورت محسوس کاهش می یابد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false