×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ دکتر حمزه آقاپور کاظمی سرپرست دامپزشکی استان مازندران در گفتگو با خبرنگاران پیشگیری و مبارزه با قاچاق و امراض دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، نظارت بر کارخانجات تولید خوراک دام و عرضه بهداشتی، نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتارگاه‌های دام و طیور را از جمله وظایف دامپزشکی بیان کرد.

وی با اشاره به عملکرد دامپزشکی استان کالبدشکافی هزار و ۷۸۴ رأس دام و ۳۶ هزار و ۸۳۰ رأس طیور، بیش از ۲۳ میلیون دام و طیور، جراحی ۷۹۴ رأس دام بزرگ و چهار هزار و ۶۶۴ رأس دام کوچک را از جمله اقدامات بیان کرد و گفت: طی سال جاری در راستای اقدام کنترل و نظارت بر تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی ۱۸ و واحد متخلف پلمب، ۱۹۴ واحد به مراجع قضائی معرفی شدند و ۱۴۲ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در استان معدوم شد.

آقاپور کاظمی ادامه داد: هزار و ۲۹۸ واحد عرضه فراورده‌های خام دامی نمونه برداری و ۱۵۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی نیز ضبط شد و در این مدت از ۲۶ هزار مرکز عرضه بازدید و ۳۴۳ هزار و ۱۸۰ تگ بر روی لاشه‌ها نصب شده است.

سرپرست دامپزشکی استان مازندران ادامه داد: در سال جاری بیش از ۵۱ میلیون و ۹۹۳ هزار قطعه طیور کشتار شد و ۴۴۸ هزار قطعه نیز معدوم سازی شده است.

آقاپور کاظمی با عنوان اینکه در استان سه میدان عرضه دام و ۶۱ مرکز جمع آوری وجود دارد، شمار مراکز عرضه را شش هزار و ۱۴۷ واحد بیان کرد و گفت: ۸۹ واحد تولید خوراک دام و طیور و ۱۹ کشتارگاه، ۶۹ مرکز فرآوری و بسته بندی و ۱۰ کشتارگاه دام فعالیت می‌کند.

وی تعداد دام کشتارشده را در سال جاری ۲۳۰ هزار و ۸۲ رأس و میزان فرآورده ضبط شده را ۶۳ هزار کیلوگرم بیان کرد و ادامه داد: نظارت بر عرصه فرآورده‌های خام دامی نظیر مرغ فروشی و بازارهای محلی را از دیگر رسته فعالیت این نهاد ذکر کرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false