×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ حمزه آقاپور کاظمی سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مازندران به مناسبت هفته دامپزشکی از ۱۴ تا ۱۰ مهرماه در جمع خبرنگاران، با اعلام اینکه تاکنون شاهد بروز آنفولانزای فوق حاد در استان نبودیم، گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری پوشش انواع واکسن در حوزه بیماری‌های آبله انجام شده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مازندران ،اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف اداره کل دامپزشکی، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک صنعتی و غیر صنعتی در حوزه طیور، آبزیان و زنبورداری است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه سنگینی که سازمان دامپزشکی دارد باید با برنامه ریزی دقیق پیشگیری ویژه بیماری‌های نوپدید انجام شود، افزود: واکسیناسیون، رصد، شناسایی و مدیریت کانون‌های بیماری از اقدامات لازم در این خصوص است.

این مسئول تصریح کرد: شعار “از مزرعه تا سفره” موضوعی است که با توجه به مسافرخیز بودن مازندران توزیع و عرضه مواد خام دامی مورد رصد و نظارت دقیق ناظران در فروشگاه‌ها و کشتارگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی به توزیع و ساماندهی انواع دارو و مکمل‌های غذایی دام، طیور و آبزیان در مازندران اشاره کرد و گفت: سیستم نظارتی دامپزشکی مازندران روی گلوگاه‌ها و نقاط بحرانی برای شناسایی خارج از زنجیره دارویی کار می‌کند که در این بخش یک متخلف با دپوی ۱۰ هزار قلم انواع دارو، مکمل و واکسن شناسایی شد و برخورد قانونی صورت گرفت.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه طرح توسعه واکسیناسیون رایگان دامی توسط مراکز بخش خصوصی در حال اجراست، خاطرنشان کرد: طرح اردوهای جهادی با بسیج مستضعفین همزمان اجرا شد که با ارائه خدمات واکسیناسیون، سم‌پاشی، ویزیت و خدمات درمانی رایگان همراه بود.

این مسئول با اعلام اینکه تاکنون شاهد بروز آنفلوانزای فوق حاد در استان نبودیم، گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری پوشش انواع واکسن در حوزه بیماری‌های آبله انجام شده است.

به گفته آقاپور کاظمی در ۶ ماهه نخست امسال،۲۴۰ دوره آموزش رایگان برای ۴۶۰۰ نفر، ۲۰۴۹ مورد واکسیناسیون تک سمی و ۱۵ هزار و ۱۱۲ مورد واکسیناسیون سگ انجام شده است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false