×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال؛ شهر ساری مرکز استان مازندران از ۴ ماه گذشته آبستن و دستخوش اتفاقات نامیمونی در حوزه مفاسد اقتصادی و اجتماعی شده است و با توجه به گذشت۵ روز از دستگیری شهردار ساری توسط نیروهای امنیتی ، شهرداری ساری مرکز استان مازندران فاقد سرپرست و شهردار است.

از حدود چهار ماه پی با ورود سربازان گمنام امام زمان (عج) و رصد اطلاعاتی صورت گرفته ، شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری دچار چالش جدی به نام دستگیری شده است و شهر ساری مرکز مازندران را در محاق فرو برده است.

تاکنون ۵ عضو شورای اسلامی شهر ساری و حدود ۱۵ کارمند شهرداری ساری در سطح معاونان و مدیران اداری و مالی دستگیر شدند تا اینکه دامنه دستگیری‌ها به عالی ترین مقام اجرایی شهرداری ساری یعنی شهردار ساری رسیده تا اینکه روز شنبه هفته جاری، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)، عباس رجبی شهردار ساری دستگیر و تعدادی از معاونان و مدیران شهرداری ساری نیز برای پاسخگویی به نهادهای امنیتی همچنان احضار می‌شوند.

از سویی به واسطه اینکه شهردار ساری توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است ، اعضای شورای اسلامی شهر ساری برای انتخاب سرپرست یا شهردار ساری باید منتظر تصمیم دستگاه قضایی برای عزل شهردار دستگیر شده شوند تا اینکه امورات شهرداری ساری با حضور سرپرست جدید شهرداری رتق و فتق شود.

علیجان شمشیربند ، عضو شورای اسلامی شهر ساری در گفت‌وگوی روز گذشته با یکی از خبرگزاری‌های استان از معادله سه مجهولی استعفا ، استیضاح یا حکم قضایی برای انتخاب سرپرست شهرداری خبر داده بود ولی محمد حسن محمدی کیادهی ، عضو ادوار شورای اسلامی شهر ساری نیز در مورد اینکه اعضای شورا در شرایطی که شهردار ساری بازداشت شده می‌توانند بر اساس تبصره قانونی شوراها که بیان می‌شود، می‌توانند اقدام به انتخاب سرپرست شهرداری ساری کنند.

وی در مورد اظهارنظر اخیر یکی از اعضای فعلی شورای شهر ساری که انان را عاجز از عزل شهردار دستگیر شده دانست غلط، دانست و اعلام کرد؛ با توجه به اظهار نظر متفاوت در خصوص شهردار دستگیر شده ساری که اعضای شورا منتظر تحقق سه وقایع استیضاح ، استعفا یا تعلیق قضایی هستند تا شهردار بعدی را انتخاب کنند.

کیادهی گفت: قانون‌گذار در آیین نامه شورا شرائط احراز سمت شهردار در ماده ۴ اشاره دارد اگر شهردار پس از انتخاب هریک از شرایط در آیین‌نامه را از دست بدهد شورا باید بلافاصله با بر گزاری جلسه فوق العاده شهردار را به دلیل فقدان ان شرایط عزل کند.

رئیس شورای اسلامی کار شهرداری ساری افزود : در بند ث ماده یک همین آئین نامه یکی از شرایط احراز سمت شهردار را داشتن حسن شهرت می‌داند که با این اتفاقت صورت گرفته عملا شهردار حسن شهرت خودش را از دست داده است.

وی بیان داشت: در بند س آیین نامه نیز داشتن سلامت جسمی و روحی از شرایط احراز ذکر شد که شهردار ساری بعید است از نظر روحی توان انجام کار شهرداری بزرگ و پر مشکل را داشته باشد، بنابراین اعضای شورا با استناد مواد ذیل می توانند نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری یا شهردار مبادرت کند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false