×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال : بهمن صفری مرمتی رئیس هیات اسکواش مازندران درنشست ماهانه روئسا و نوابین هیات های اسکواش استان مازندران که به میزبانی هیات اسکواش ساری در محل سالن شهرداری مرکز استان مازندران برگزار شد، از ساخت و راه اندازی سه  کورت ساحلی اسکواش در سواحل دریای خزر در محل هتل مروارید نکا خبر داد و گفت : با پیگیری روئسای ورزش و جوانان وهیات اسکواش نکا وهمچنین همکاری شهرداری و مجموعه هتل مروارید این شهر  ، زمین آن تهیه و آماده عملیات فونداسیون شده است.

وی افزود: در واقع با ساخت و راه اندازی این کورت ها ،نخستین خانه اسکواش ساحلی کشور در نکا نام گذاری می شود که به طور یقین با راه اندازی این کورت ها استقبال و علاقه مندی مردم به این رشته ورزشی افزایش می یابد.

رئیس هیات اسکواش مازندران بیان داشت: هیات استان برای گرفتن تجهیزات مورد نیاز از جمله شیشه های کورت از فدراسیون در صورت اتمام عملیات سازه ای ، تلاش جدی می کند.

وی از برگزاری مسابقات ساحلی اسکواش کشور در مازندران خبر داد و گفت : دعوت از تیم های اسکواش کشورهای حاشیه دریای خزر از برنامه های جدی فدراسیون است.

صفری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مسئول راه اندازی و تقویت اسکواش کشورهای آسیای میانه است ، گفت : با توجه به همجواری استان های شمالی با کشورهای حاشیه دریای خزر ، دبیرخانه راه اندازی اسکواش در کشورهای آسیای میانه در مازندران شکل گرفته است.

وی ادامه داد : با راه اندازی این دبیرخانه ،پذیرش و اعزام تیم های ورزشی اسکواش و برگزاری دوره های آموزشی از استان های شمالی برای کشورهای حاشیه دریای خزر می تواند این رشته ورزشی را در آن کشورها تقویت کند.

**لزوم همکاری آموزش و پرورش در اجرایی شدن طرح استعداد یابی ورزش اسکواش بین دانش آموز مازندران

رئیس هیات اسکواش مازندران گفت که پس از انعقاد تفاهم نامه استعدادیابی رشته ورزشی اسکواش با اداره کل آموزش و پرورش استان، استعداد یابی دانش آموز آغاز شده است.

صفری عنوان کرد : بر اساس آمار کمیته استعداد یابی هیات اسکواش مازندران تا کنون ۲۰۰ نفر از دانش آموزان زیر ۹ و ۱۱ساله در طرح استعداد یابی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه این دانش آموزان برای ادامه ورزش اسکواش به خانه اسکواش مازندران دعوت می شوند تا زیر نظر مربیان آموزش لازم را فرا بگیرند ، اظهار داشت : در حال حاضر کمبود سالن های کورت ( زمین بازی ) اسکواش مهم ترین دغدغه هیات استان است.

صفری اضافه کرد: ورزش اسکواش به سالن کورت نیاز دارد و برای ایجاد کورت که هزینه کمی نیز به همراه دارد به همکاری و مشارکت مردمی وابسته هستیم .

او با بیان اینکه تا پایان سال آینده ،۹ سالن کورت جدید در مازندران ایجاد می شود، اظهار داشت :در حال حاضر ۶ سالن کورت در استان فعال است.

صفری در این نشست از روئسای هیات اسکواش شهرستان های مازندران خواست تا نسبت به معرفی داوران  و مربیان اسکواش تلاش بیشتری کننند تا بتوانیم اسکواش بازان بیشتری را تربیت و در مسابقات داخلی و خارجی شرکت بدهیم.

وی از صدور سه مجوز مدرسه اسکواش در شهرستان های ساری و آمل خبر داد و بیان داشت: هم اکنون اسکواش مازندران  در ۱۰ شهرستان استان دارای هیات شده است.

در این جلسه “سید محمد علی رضا زاده” با پیشنهاد بهمن صفری رئیس راه اندازی اسکواش ساحلی کشور و با تایید دکتر سلیمانی به عنوان دبیر پیگیری،ساخت و راه اندازی اسکواش ساحلی معرفی شد.

همچنین از سوی مدیر کل ورزش و جوانان مازندران” سید رضا موسوی ” به عنوان خزانه دار هیات اسکواش استان معرفی شد.
خانم ” هاجر مرادی ” هم به عنوان دبیر نائب رئیس بانوان اسکواش مازندران منصوب و معرفی شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false