×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال : مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با بیان این مطلب که گرایش مردم مازندران به مصرف آرد سفید بیشترشده و این زنگ خطرها را به صدا درمی آورد گفت: نان به عنوان اصلی ترین ماده غذایی در سبد مصرفی خانواده‌ها است. متاسفانه این روزها گرایش مردم مازندران به آرد سفید که بسیار مضر است به شدت افزایش یافته است.

جعفری یادآور شد: با وجود ضررهایى که نان سفید دارد چون ظاهر مناسب‌تر و مشترى‏‌پسندتری دارد، برای مردم مقبول‌تر است. متاسفانه مصرف‌کنندگان این قبیل نان یا به مضرات آن برای بدن بی‌توجه هستند یا از آسیب‌هایی که به‌زودی به سراغ بدنشان خواهد آمد، بی‌خبرند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور تصریح کرد: حذف سبوس از آرد مصرفی می تواند باعث تشدید بیماری دیابت در جامعه شود که در کنار تبعات جبران ناپذیر خود هزینه های زیادی را بر خانواده ها تحمیل می کند.

جعفری افزود: پخت نانوایی‌ها با استفاده از آرد سفید و استفاده آحاد مردم مازندران از این نان مشکلات و بیماری‌های فراوانی از جمله دیابت، مشکلات گوارشی، چاقی و انواع سرطان‌ها را ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: برخی نانوایی های آزادپز بدون هیچ سازوکاری مانند قارچ در مازندران می رویند و چون آرد سفید را بهتر مى‏‌توان نگهدارى کرد و پخت آن درآمد بیشتری برای آسیابان و نانوا دارد، بدون توجه به نامرغوبى آن، نان سفید را وارد سفره مردم می کنند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور خاطرنشان کرد: نان سفید استعداد بروز سرطان را زیاد مى‏‌کند در صورتى که نان سبوس ‏دار از این قاعده مثتثنی است.

جعفری یادآور شد: باید فرهنگ استفاده از نان سبوس دار در بین مردم استان نهادینه شود و رسانه ها می توانند با استفاده از ظرفیت های خود قدم های بزرگی در این امر بردارند.

وی افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور در راستای اقتصاد مقاومتی کاهش ضایعات نان و ارتقای کیفیت نان را در دستور کار خود دارد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false