×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ مفید غلامی راد رییس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی مازندران در نشست مجمع نمایندگان مازندران در ساری افزود: در حال حاضر بیشتر اعتبارات طرح‌های عمرانی شهرداری های‌استان ازمحل بودجه های استانی و ملی تامین می شود.

وی با ذکر این نکته که نظارت بر درآمد و بودجه شهرداری ها نیز بسیار ضعیف و به نظر می رسد اصلا وجود نداشته باشد، توضیح داد: با توجه به شرایط شوراهای اسلامی شهرها ، مدیریت در هزینه کرد در شهرداری ها کاملا بدون نظارت و به نوعی خودسرانه شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه مازندران با اشاره به این که حداقل ۴۰ درصد درآمد شهرداری ها باید برای اجرای طرح های عمرانی هزینه شود، اظهار داشت: اکنون به دلیل مشکلاتی که در بخش نیروهای انسانی شهرداری ها وجود دارد ، درآمد شهرداری در اجرای طرح های عمرانی شهری اختصاص پیدا نمی کند.

وی خطاب به مجمع نمایندگان استان مازندران درمجلس شورای اسلامی گفت : به دلیل نبود کارخانه های بزرگ تولیدی و صنعتی در محدوده شهرهای استان ، سرانه سه درصدی شهروندان استان از محل بودجه سازمان مالیاتی کشور که هر ساله از سوی وزارت کشور پرداخت می شود ،بسیار اندک است ، یعنی در سال ۹۹ سرانه هر شهروند مازندرانی از بودجه مالیاتی کشور ۱۴ هزار تومان بود در حالی که این سرانه شهروندی در برخی از استان های کشور تا ۵۳۰ هزار تومان نیز گزارش شده است.

غلامی راد گفت: از سوی دیگر تا زمانی که برخی از طرح های شهرهای مازندران به عنوان نمونه در حوزه پسماند و منابع آبی ، تامین آب شرب و حل معضل فاضلاب سرمایه گذاری به صورت یکپارچه دیده نشود، نمی توانیم به توسعه مناسب استانی برسیم .

وی از نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی خواست تا نظام توسعه ای بودجه ای استانی را با ارایه ظرفیت ها و توانمندی های استانی در قالب شاخص های برخورداری از بودجه های ملی ، ردیفی و اختصاصی ،طبق قوانین پیگیری کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران بر لزوم هم افزایی مسئولان در گرفتن بودجه ملی و تخصیص اعتبیارات ویژه تاکید کرد و گفت: اگر دستگاه های اجرایی بر اساس شاخص های قانونی به دنبال ردیف های اعتباری ملی و تخصیص های موردی بروند، می توانیم به توسعه مناسبی در استان برسیم.

غلامی راد سیاسی بازی و نبود نگاه کلانشهری بودن مازندران بین مسئولان و مردم را از مشکلات اساسی برای رسیدن به توسعه زیر ساختی استان برشمرد و توضیح داد: دولت در تخصیص اعتبار حل معضل پسماند استان های شمالی به ویژه مازندران اصلا کمبود اعتبار را مطرح نکرده است و تا کنون ۲۷۵میلیارد تومان برای پسماند استان اعتبار تخصیص و پرداخت کرده است ، اما هنوز با مشکل راه اندازی زباله سوز ساری مواجه هستیم.

وی به اختصاص ۸۵۰ مییلیارد تومانی بودجه در سفر دکتر نوبخت در خرداد ماه سال قبل به استان مازندران اشاره کرد و گفت: طی ۲ ماهه گذشته نیز ۲۵۰ میلیارد تومان نیز برای حل مشکلات متخلف استان از جمله در حوزه بحران آب ، پسماند و حوادث غیر مترقبه تخصیص و پرداخت شده است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false