×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ سید سروش ساداتی جمالی رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران ، در آئین افتتاح کارگاه مهارت آموزی هنرستان شهید حسینی در تنکابن ، مهارت آموزی و کارآفرینی را یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت ذکرکرد و گفت : بی‌شک برای تحقق این رویکرد ، از تمام امکانات و ظرفیت های موجود به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران ،افزود: مهارت‌آموزی و آموزش حرفه‌ای خاص با توجه به شرایط افراد در نظام‌های آموزشی پیشرفته جایگاه ویژه‌ای دارد چرا که تنها آموزش سطحی منابع درسی به دانش‌آموزان نمی‌تواند آنان را برای زندگی آینده آماده کند و بر همین اساس نیز لازمه ورود به بازار کار حرفه آموزی است.

وی بر لزوم فراگیر کردن هر چه بیشتر آموزش‌های مهارتی در جامعه و نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به نیاز جامعه به حرفه‌های مختلف ، باید دانش آموزان را با مقدمات و اهمیت رسیدن به شغل و ارزش کار و فعالیت دراجتماع آشنا کرد چرا که ادامه حیات اجتماع و پیشرفت جامعه‌ای که دانش آموزان در آن زندگی می‌کنند بستگی به شغل سازنده و مفید دارد.

این مقام مسؤول ، توجه به حرفه آموزی دانش آموزان استثنایی را از مهمترین اهداف دوره‌های تحصیلی عنوان کرد و افزود: آموزش همراه با تولید و تدوین سند توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کارآفرینی از جمله برنامه‌های در دست اجرای آموزش و پرورش استثنایی در حوزه مهارت آموزی است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران با بیان اینکه هزینه کردن در آموزش و پرورش بزرگترین سرمایه گذاری محسوب می‌شود و پیشرفت کشور در پرتو آموزش و پرورش و مهارت آموزی است ، گفت: همه دستگاه‌ها و نهادها باید به آموزش و پرورش کمک کنند و در خدمت آن باشند.

جمالی با بیان اینک هزینه کردن منابع در امر آموزش و پرورش بزرگترین و پرثمرترین سرمایه‌گذاری است که می‌تواند آینده کشور را تضمین کند، خاطرنشان کرد: پیشرفت کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش و توسعه مهارت‌آموزی است.

وی بیان کرد: تحصیل در هنرستان‌های فنی وحرفه ای برای یادگیری مهارت یک ضرورت بوده و لازم است هنرجویان از فرصت‌ها برای مهارت آموزی به شکل مطلوب استفاده کنند.

وی با عنوان اینکه ۷۰ درصد محتواهای آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی مهارتی است، تصریح کرد: مهارت آموزی و فرهنگ کارآفرینی باید از دوران دانش‌آموزی آغاز و و در جامعه نیز نهادینه شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در کنار آموزش‌های نظری ، آموزش عملی و مهارتی ضرورتی اجتناب ناپذیر است که این مهم با ترویج فرهنگ مهارت آموزی در بین هنرآموزان در راستای اشتغال پایدار در جامعه محقق خواهد شد ، گفت: نظام آموزشی باید با همکاری و هم افزایی دیگر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی به توانمندسازی افراد در جهت دستیابی به آموزش‌های متناسب با چارچوب‌های تعیین شده و نیاز بازار کار استان اهتمام بیشتری داشته باشند.

جمالی با اشاره به اینکه امروزه جمعیت زیادی از دانش‌آموختگان مدارس و حتی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به دلیل نداشتن مهارت لازم نتوانسته‌اند جذب بازار کار شوند ، گفت: نبود مهارت لازم برای کسب و کار ، حلقه مفقوده برای اشتغال جوانان است و آموزش و پرورش با شناخت دقیق و اشراف کامل اطلاعاتی تلاش دارد تا این مشکل را رفع کند.

وی با اشاره به انتخاب شعار سال رهبری ، گفت: رشد تولید از اهمیت ویژه ای برخوردار است که برای تحقق این مهم باید گام‌های مؤثری برداشته شود که مقوله مهارت آموزی از مهمترین آنها است.

هم اکنون ۲ هزار و ۶۸۴ دانش‌آموز استثنایی در مدارس مازندران در حال تحصیل هستند. علاوه بر این، ۸۰۰ دانش آموز تلفیقی فراگیر و ۹ هزار دانش آموز مرزی در ۵۵ باب مدرسه دولتی و ۲۴ مرکز مشکلات ویژه یادگیری دولتی فعالیت دارند د و بقیه نیز در سطح مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false