×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

 

به گزارش رخداد شمال : جشن ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر از کارکنان جدید شرکت فیروز در حالی برگزار شد که بسیاری از کارآفرینان کشور با چالش‌های اقتصادی بسیار جدی مواجه هستند.

مهمتر از همه اینکه افرادی که در این مجموعه مشغول به کار شدند، افراد معلول و دارای محدودیت جسمی و بدنی هستند.

در دنیا شاید اصلا وجود نداشته باشد که در یک واحد تولیدی ۶۰۰ +۲۰۰ نیروی کار یک مجموعه افرادی باشند که اولویت جذب آنها معلولیت است.

در دنیا سابقه ندارد که یک واحد تولیدی مراسم جشن جهاد اقتصادی خویش را بر پایه توانمند کردن معلولان برپا کند.

در دنیا سابقه ندارد، بیش از ۹۰ درصد پرسنل یک واحد تولیدی معلول باشند و همچنان در اوج مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها نسبت به راه اندازی شیفت سوم و جذب نیرو اقدام کند.

جشن جهاد اقتصادی در استان صنعتی قزوین در حالی برگزار شد که دم درب ورودی افرادی که به شرکت کنندگان در همایش خوش آمد می‌گفتند افراد کم توان جسمی بودند و تقریبا همه ی برنامه‌ها و تدارکات مراسم توسط آنها انجام می‌شد.

میهمانها به صورت ویژه تکریم می‌شدند، با این تفاوت که معلولان و افراد کم توان جسمی میزبان این مراسم بودند که در بیشتر مراسم‌ها به این افراد ترحم می‌شود، اما افراد کم توان جسمی در همایش جهاد اقتصادی استان قزوین همه را متحیر کردند و برنامه به صورت ویژه و بسیار مناسب برگزار شد.

معلولیت دیگر اینجا محدودیت نبود، اصلا غوغا برپا بود، هزینه برگزاری مراسم از بابت کار و تلاش افراد کم توان جسمی پرداخت شد، اصلا این افراد در یک بستر کاری که برای آنها ایجاد شده است سهم بزرگی در ایجاد اشتغال و تولید کشور دارند.

به جهت اقداماتی که در یک واحد تولیدی در شهر قزوین در حال انجام است، بسیاری از افراد داری توان جسمی از کنار افراد معلول در حال گذران امور هستند.

اگر درباره این اتفاق خاص هرچه نوشته شود کم است، متولیان این مجموعه کار تولید را تنها در استان قزوین پیگیری نکرده و در حال احداث مجموعه تحت عنوان مارینا پارک خزر در بندر نوشهر هستند.

بر اساس برنامه ریزی که این مجموعه در استان قزوین در دستور کار دارد، بنا دارند که هیچ معلول بیکاری در این استان وجود نداشته باشد و حتی برنامه فراستانی آنها هم در دستور کار است.

پرداخت هزینه‌های تحصیل دانش آموزان دارای معلولیت در سطح کشور در صورت عملیاتی شدن پروژه مارینا پارک خزر از برنامه‌های محوری دیگر این مجموعه در استان مازندران است.

به جهت اجرای پروژه ، سید محمد موسوی مدیر این واحد تولیدی بزرگ از تعدادی خبرنگاران استان مازندران برای حضور در این همایش دعوت کرد.

این کارآفرین بزرگ اقتصادی در کشور و نماینده جامعه معلولان کشور حتی در حوزه فعالیت اقتصادی با وجود نقص جسمی پا را فراتر گذاشته و بنا دارند مجمع بزرگ کارآفرینان کشور را راه اندازی کند.

سید محمد موسوی بزرگترین کارآفرین معلولان جهان حضور معلولان را در مجموعه کاری خویش افتخاری برای سهام داران این واحد تولیدی می‌داند.

وی حتی برای معلولان سایر استان‌های کشور هم برنامه مدون و جدی در دستور کار خویش دارد.

بر اساس اعلام مدیر این مجموعه قرار است در شش ماهه نخست سال ۹۷ نیز ۴۰۰ شغل دیگر برای این قشر ایجاد نماید. همچنانکه اخیرا ۶۰ نفر از معلولان سطح کشور هم به عنوان بازاریاب جذب شدند تا در امور بازاریابی و تحقیق و توسعه و فروش محصولات شرکت مشغول به کار شوند.

از مهمترین شرایط جذب نیرو در این مجموعه ، معلولیت است و نکته جالب اینکه افراد معلول باید گزینش شوند و گزینش نهایی باید توسط مدیر مجموعه انجام شود و بنا به گفته خودش به دلیل اینکه به هیچ فرد و ارگانی بدهکار نیست، از نماینده مجلس و مسئولان هم سفارش قبول نمی‌کند.

موسوی مدیر این مجموعه با اعلام اینکه ما راه و روش سرمایه داری امام علی (ع) را احیا کردیم، افزود: این شیوه سرمایه داری در کشور باید به صورت جدی احیا شود و مجموعه فیروز در این راستا همه تلاش خویش را بکار می‌بندد.

وی با اعلام اینکه با افتخار اعلام می کنیم که در تحقق شعار سال مقام معظم رهبری پیشگام بودیم،افزود: با افتخار اعلام می کنم که ما در سال اقتصاد مقاومتی در تحقق شعار سال مقام معظم رهبری سربلند بودیم بودم و در نهاد مردمی ما بیش از هزار و ۲۰۰ نفر برای فعالیت در این مجموعه تقاضای شغل دادند و ما در گزینش افراد عادلانه عمل کردیم .

موسوی بیان کرد: بنده خدمت مقام معظم رهبری عرض می کنم که این مجموعه تولیدی در حد توان خویش کاری کرد که شما از بابت عدم اجرای عدالت در کشور معذرت خواهی نکنید.

به گزارش خبرنگار اعزامی ما ، در پایان همایش جهاد اقتصادی از فعالان و افراد معلولی که در حوزه مختلف اقتصادی و اجتماعی با مجموعه توانا همکاری داشتند با اهدا لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false