×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ چندین هفته است که کشور درگیر یک ویروس از چین به نام کرونا شده است. ویروسی که هیچکس فکرش را نمیکرد که در عین شیوع به این سادگی، بتواند بشر قرن ۲۱ با اینهمه پیشرفت و ادعا و غرور را بترساند. آیا تا به حال به کرونا از این منظر نگاه کرده بودید؟؟!!

ویروسی با اندازه تقریبی ۴۰۰ تا ۵۰۰ نانومتر، دقت کردید. ۵۰۰ نانومتر. یعنی ۵۰۰ ضربدر ۱۰ به توان منفی ۹. این بشر قرن ۲۱ فعلا تکلیفش را با این ویروس تا حدودی نمیداند. میگوید تا چند ماه دیگر واکسنش و یا داروی مقابله با آن را می‌سازم. راست دروغش با خودش. بعضیها میگویند ساخت چین و بعضیها میگویند ساخت آمریکاست. راست دروغ این مطلب هم با خود آن بعضیها.

اما نکته مهم این واقعه #درماندگی بشر امروزی نسبت به این ویروس است. حال آیا خداشناسی بشر امروز نسبت به رشد علمی و صنعتیش در جهان به اندازه کافی رشد کرده است؟؟!! پاسخ به این سوال کمی سخت است و نمیتوان این موضوع را با متر و معیار مشخصی در دنیا اندازه‌گیری کرد.

اما میدانیم که اگر خداوند بخواهد هر چیزی اتفاق میفتد و اگر نخواهد اتفاق نخواهد افتاد. از آیات و روایات مربوطه در این متن استفاده نشد تا کمی خودمانی‌تر باشد و فهمش آسان. پس به راستی چرا با اینهمه پیشرفت در پزشکی، این بشر اینقدر #هراسان است؟؟
آنقدر داستان معروف نمرود و آن پشه برای ما تکراری شده بود که کسی فکرش را هم نمیکرد که یک ویروسی با سایز #نانومتریک بتواند اینهمه آشوب در دل انسان ایجاد کند. اما این انسان آیا در راستای این آشوب به #خداوند پناه خواهد برد و خودش را به او خواهد سپرد و یا اینکه راه دیگری را در پیش خواهد گرفت؟؟

همه میدانیم که در بحرانها خداشناسی ما از این بابت که یک قدرت بینهایتی وجود دارد که میتواند بر هر حادثه‌ای در این جهان مادی اثری بگذارد تا حدودی همیشه وجود داشته است. پس از این حیث به او پناه میبریم و قدری به خالق خود نزدیک میشویم. چه خوب است که یک کرونای ذهنی همیشه گریبان‌گیر ما باشد تا در مواقع لزوم بتواند ما انسانها را از پرتگاه‌های #هوا‌و‌هوس در همه زمینه‌ها برهاند.
دعا میکنیم که کرونا ویروس با عنایت خداوند دست از سر ما بردارد و آن کرونای‌ذهنی سایه‌اش همیشه بر ذهن ما مستدام باشد.

سید محمد علی رضازاده

کارشناس رسانه

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false