×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش خبرنگاررخداد شمال : ، ربیع فلاح جلودار استاندارمازندران شامگاه امروز دوشنبه درنشست هیات ها و تشکل های ورزشی مازندران با وزیر ورزش و جوانان در ساری افزود : این استان در ورزش قهرمانی از جایگاه بالایی در سطح ملی برخوردار است ولی در حوزه ورزش های همگانی که با سلامت عموم جامعه سر و کار دارد؛ با کمبود فضا و امکانات ورزشی مواجه است.
وی اضافه کرد : کم توجهی به ورزش همگانی و سلامت عمومی جامعه باعث شد تا امروز طبق گزارش وزارت بهداشت این استان چاق ترین جمعیت بین استان های کشور را داشته باشد و این روند در زنان مازنی وضعیت بدتری دارد.
طبق گزارش وزیر بهداشت و درمان در نخستین مجمع عمومی سلامت ( شنبه هفتم اسفندماه ۹۵) حدود ۲۰ درصد از زنان و ۱۵ درصد مردان کشوراز چاقی رنج می برند که در این بین زنان مازندران چاق ترین زنان کشور محسوب می شوند.
نماینده عالی دولت در مازندران اظهارداشت : جوانان ورزشکار ما در المپیک ۲۰۱۶ حدود ۳۸ درصد از مدال های این رقابت های مهم بین المللی را کسب کردند و جایگاه ورزش مازندران در سطح ملی به رخ کشیده شد.
ربیع فلاح افزود : ورزش ما در حوزه قهرمانی نیز نیازمند سرمایه گذاری بیشتر ملی دارد تا بتوانیم نقش خود را در سطح ملی بهتر ایفاء کنیم.
وی اضافه کرد : در دولت تدبیر و امید در بخش عمرانی توجه خوبی به مازندران شد به طوری که ۵۵۰۰ پروژه عمرانی در استان با اعتبار ۴۵ هزار میلیارد ریالی اجرا شده است که ۱۰۰ هزار متر از فضای احداثی در بخش ورزشی بود.
استاندارمازندران اظهارداشت : در دولت یازدهم به تشکل های غیر دولتی نیز توجه خوبی شد و ۶۰ درصد تشکل های غیردولتی استانی در این دولت راه اندازی شده است.
ربیع فلاح بار دیگر بر توجه بیشتر به ورزش استان مازندران به خصوص ورزش روستاییان و بانوان تاکید کرد.
مازندران ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که سرانه فضای ورزشی در این استان ۱٫۲ متر مربع است و با ساخت ۱۰۰ فضای ورزشی نیمه کاره میانگین مساحت فضای ورزشی به ۱٫۵ متر می رسد. رضازاده

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false