×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ بهمن صفری مرمتی رئیس هیات اسکواش مازندران در جلسه روئسای هیات اسکواش شهرستان های تابع که به میزبانی هیات اسکواش شهرستان محمود آباد در مجتمع نفت برگزار گردید به تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش با فدراسیون اسکواش برای اجرای طرح استعداد یابی بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی رایگان اسکواش برای معلمان ورزش استان آغاز شده است.

بهمن صفری افزود: معلمان آموزش دیده می‌توانند دانش‌آموزان مدارس محل خدمت خود را به صورت رایگان آموزش بدهند و این فرصتی مشترک برای علاقمندان به اسکواش برای افزایش مهارت و استعدادیابی برای هیئت اسکواش است.

رئیس هیات اسکواش مازندران ادامه داد: دراجرای طرح استعداد یابی تا کنون ۸۰ نفر از دانش آموزان زیر ۹ و ۱۱ساله انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: ورزش اسکواش به سالن کورت نیاز دارد و برای ایجاد کورت که هزینه کمی نیز به همراه دارد به همکاری و مشارکت مردمی وابسته هستیم .

او با بیان اینکه تا پایان شهریور امسال سه سالن کورت جدید در مازندران ایجاد می شود، اظهار داشت :در حال حاضر۹سالن کورت در استان فعال است.

صفری گفت : هم اکنون این رشته ورزشی در۱۲ شهرستان استان دارای هیات شده و تا پایان امسال علاوه بر راه اندازی هیات اسکواش رامسر ،کورت ( زمین بازی) اسکواش نیز در این شهرستان افتتاح می شود.

وی از برگزاری مسابقات ساحلی اسکواش کشور در مازندران خبر داد و گفت دعوت از تیم های اسکواش کشورهای حاشیه دریای خزر از برنامه های جدی فدراسیون است..

صفری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مسئول راه اندازی و تقویت اسکواش کشورهای آسیای میانه است ، گفت : با توجه به همجواری استان های شمالی با کشورهای حاشیه دریای خزر ، دبیرخانه راه اندازی اسکواش در کشورهای آسیای میانه در مازندران شکل می گیرد .

وی ادامه داد : با راه اندازی این دبیرخانه ،پذیرش و اعزام تیم های ورزشی اسکواش و برگزاری دوره های آموزشی از استان های شمالی برای کشورهای حاشیه دریای خزر می تواند این رشته ورزشی را در آن کشورها تقویت کند.

وی از حضور مسئولان ورزشی کشورهای حاشیه دریای خزر به امکانات و زیر ساخت های اسکواش ساحلی استان های شمالی ایران خبر داد و گفت: این سفر با هدف گسترش این رشته ورزشی در بین کشورهای منطقه اعلام کرد.

در این نشست سیف الله فرزانه مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران رضایی شهردار محمود آباد به عنوان مهمانان ویژه حضور داشته اند و حمایت خود را از ورزش اسکواش ساحلی اعلام کردند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false