×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، دکترعقیل برزگر رئیس مرکز بهداشت شهرستان ساری در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای انقلاب دستگاه های اجرایی مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در دوران بعد از انقلاب اسلامی، شاهد تحولات کم نظیری در حوزه بهداشت و درمان از جمله در استان مازندران بوده ایم، اظهار داشت: مهمترین برنامه های حوزه سلامت راه اندازی و ایجاد نظام شبکه بهداشت بود که امروز از افتخارات نظام سلامت کشور نیز به حساب می آید .

وی افزود: گسترش نظام شبکه بهداشت، امروز در هر روستایی یک خانه بهداشت وجود دارد و یک بهورز آموزش دیده در آن به بحث واکسیناسیون، غربالگری بیماری های غیر واگیر، آموزش های محیطی، بهداشت محیط و… می پردازد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ساری ،گفت: ساخت و تولید خانه های بهداشت و فعالیت بهورزان به عنوان صف اول سیستم بهداشت و درمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

وی تعداد پزشکان در روستاها را قبل از پیروزی انقلاب بسیار اندک دانست و عنوان کرد: از سال ۸۴ نیز با شروع طرح پزشک خانواده روستایی، پزشک هفته ای حداقل یکبار بیماران را ویزیت می کند که در قبل از انقلاب وجود نداشت.

برزگر به پوشش ۱۰۰درصدی واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: بسیاری از بیماری هایی که در گذشته مرگ و میر زیادی داشتند امروز به صفر رسیده است.

رئیس مرکز بهداشت ساری با بیان اینکه جمعیت شهری تحت پوشش پزشک خانواده قراردارند، ادامه داد: همه افراد پرونده سلامت دارند و مراجعه بیماران به پزشک خانواده نشان دهنده اعتماد آن ها به پزشکان خانواده است.

وی با بیان اینکه در طرح سلامت، مراکز روستایی استیجاری ساخته شده است، گفت: در سال های اخیر به اندازه کل سال های گذشته خانه بهداشت ساخته شده است.

برزگر به مرگ و میر کودکان زیر یک و پنج سال قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: به دلیل کمبود پزشک، دارو و کادر درمانی بسیاری از کودکان می مردند که امروز با پیشرفت در این حوزه درکاهش مرگ و میر کودکان جزء کشورهای برتر منطقه و دنیا هستیم.

رئیس مرکز بهداشت ساری ادامه داد: امروزه بیماری های غیرواگیر در جامعه شیوع پیدا کرده است که برای کاهش آن، کارشناسان تغذیه در مراکز جامع سلامت به مردم خدمات رسانی کرده و آموزش های لازم را می دهند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false