×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، مفید غلامی راد رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه استان مازندران در حاشیه بازدید از چشمه سورت اظهار داشت: گزارش های مبنی بر عدم حفاظت از این مجموعه اعلام شده بود که عامل تخریب مجموعه شده است از اینرو ساماندهی چشمه سورت الزامی است.

وی با اظهار اینکه جاده دسترسی چشمه سورت در دست اقدام است گفت: جاده سه کیلومتری دسترسی به چشمه سورت با تخصیص منابع تسریع و تکمیل می شود.

غلامی راد اظهار داشت: حفاظت از چشمه سورت نیازمند بکارگیری یگان حفاظت است و باید از جوامع محلی برای صیانت از آن بهره گیری کنیم وبرای بهره برداری از چشمه سورت نیز باید از ظرفیت روستاهای تابعه استفاده شود.

سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران نیز بحث توسعه روستاهای اطراف چشمه سورت را حائز اهمیت دانست و گفت: ایجاد سایت موزه، صنایع دستی و ثبت جهانی جنگل های هیرکانی به توسعه جوانع محلی کمک می کند.

وی مسئله حفاظت چشمه سورت را امری مهم برشمرد و افزود: راه دسترسی چشمه سورت در دست اقدام است و برای جلوگیری از نابودی چشمه طبیعی سورت و حفاظت آن باید از جوامع محلی، ظرفیت های یگان حفاظت میراث و منابع طبیعی کمک کنیم.

فرزانه یادآور شد: استقرار کانکس، نیروهای بومی و یگان برای حفاظت و ساماندهی چشمه سورت امری ضروری است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه دستگاه های مختلف خود را متولی چشمه سورت می دانند افزود: برای حفاظت از چشمه سورت باید برنامه ریزی منسجم داشته باشیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false