×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ محمد پور عمران  رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از شهرک صنعتی شهدای محمودآباد با بیان مشکلات فعالان تولیدی که عمده مشکلات تسهیلات کم بهره است افزود: اکنون نرخ بهره در کشور به گونه ای است که برای تولید مناسب نیست.

وی با بیان اینکه تهیه زمین تاکنون در مازندران، توسعه صنعت را دچار محدودیت کرده است اظهار داشت: در سفر ریاست جمهور به مازندران هزار هکتار زمین به شهرک های صنعتی استان اضافه شد وآغاز عملیات بزرگترین شهرک صنعتی استان را هم داشتیم.

محمدپور قاچاق کالا را یکی دیگر از مشکلات بخش صنعت ذکر  کرد و گفت : موضوع قاچاق یک بحث ملی است وهمه صنایع را در برمی گیرد وهمه تولید کنندگان از آن رنج می برند.

وی با تاکید بر اینکه تعامل بانکها  و واحدهای تولیدی همچنان نیازمند اصلاح وبهبود است گفت: هر چند از نظر کمیت گامهای خوبی برداشته شده اما از نظر کیفیت نیازمند حمایت بیشتری است.

رئیس سازمان صنعتف معدن و تجارت مازندران گفت: پارسال ما  رشد اقتصادی چشمگیری داشتیم اما برای اینکه رشد هفت درصدی اقتصادی وبالای ۱۰ درصد در صنعت تداوم داشته باشد نیازمند حمایت مجلس هستیم.

وی گفت: برای اصلاح نظام تسهیلات بانکی وحوزه مالیاتی وهم در حوزه صندوق توسعه ملی ونرخ ارز نیازمند اصلاح حوزه بانکی هستیم و امیدواریم به صورت ضربتی برنامه های صنعت ومعدن در مجلس مورد حمایت قرار گیرد  تا در نهایت بتوانیم شاهد تحقق شعار امسال باشیم.

وی تاکید کرد: لازمه اشتغال وتولید تسهیل شرایط است و باید نرخ تسهیلات کمتر و هم مشوق های مالیاتی داده شود و ارزش افزوده را از دوش تولید برداریم و بتوانیم در رابطه با سیاستهای ارزی کمکی کرده و در نهایت برای واردات تعرفه های مناسبی داشته باشیم که امیدواریم گمرکات همکاری لازم را داشته باشند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false