×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، علی یزدانی معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن در مازندران با بیان این مطلب که در سال جاری ۱۳۶ هزار شغل مستقیم جدید در نواحی و شهرک های صنعتی کشور ایجاد می شود افزود که این تعداد شغل جدید به ظرفیت ۸۰۰ هزار شغل کنونی نواحی و شهرک های صنعتی کشور اضافه می شود .

وی تعداد شهرک و ناحیه صنعتی موجود در کشور را ۹۵۶ مورد اعلام کرد و گفت که بیش از ۵۰ درصد نیروهای شاغل در بخش های صنعتی کشور در واحدهای فعال در شهرک ها و نواحی صنعتی فعال هستند .

معاون وزیر صنعت با اعلام این که دولت تدبیر و امید برای احیا و رونق واحدهای صنعتی کشور در چهارچوب اقتصاد مقاومتی برنامه هایی را در دستور کار قرار داده است ، افزود : تخصیص و اعطای ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی راکد از جمله این برنامه هاست .

یزدانی گفت که در همین راستا و برای احیای واحدهای صنعتی قدیمی ، امسال پنج هزار واحد صنعتی با تکنولوژی قدیمی نوسازی می شوند .

وی تعداد واحدهای صنعتی فعال در کشور را ۸۴ هزار و ۹۴۹ واحد اعلام کرد و افزود : مازندران با سه هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی ، سهم حدود چهار درصدی در این بخش دارد .

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین از احیا و تجهیز ۲ هزار بنگاه اقتصادی معدنی کشور به عنوان دیگر برنامه های دولت برای حمایت از این بخش نام برد .

وی گفت که هم اکنون ایران با داشتن ۱۰ هزار و ۲۳۱ معدن ، در جمع ۱۰ کشوری قرار دارد که بیشترین تعداد معدن را دارند.

یزدانی آمار معادن فعال کشور را پنج هزار و ۸۸۶ واحد اعلام کرد و افزود : استفاده و بهره وری بهینه از این ظرفیت های موجود در کشور می تواند علاوه بر افزایش رشد اقتصادی ، زمینه های لازم برای اشتغالزایی را فراهم آورد .

معاون وزیر صنعت همچنین از تلاش برای وصل کردن تعداد بیشتری از بنگاههای صنعتی به بازار سرمایه به عنوان یکی از رویکردهای مهم اقتصادی دولت نام برد و گفت که امسال ۱۲۶ بنگاه اقتصادی در فرابورس معرفی می شوند که ماحصل تلاش در این زمینه است .

وی بازاریابی برای محصولات تولیدی واحدهای صنعتی را هم از دغدغه های دولت برشمرد و افزود : دولت یازدهم برای تحقق این مهم به بیش از ۳۰ کشور رایزن بازرگانی اعزام کرده است .

یزدانی همچنین از امضای تفاهم نامه با برخی کشورها برای اختصاص مراکز ثابت عرضه و نمایش محصولات ایران خبر داد و گفت : هم اکنون این تفاهم نامه در کشورهای عراق و چین محقق شده است و برای بقیه کشورها نیز در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد .

وی از بازدید فعالان اقتصادی ایران از بنگاههای صنعتی ۱۷ کشور به عنوان یکی از دستاوردهای برجام در دولت تدبیر و امید یاد کرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false