×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم افتتاح ساختمان اداره کل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه سازمان دامپزشکی مسؤولیت‌های مهمی اعم از تامین کننده امنیت غذایی جامعه، سلامت عمومی جامعه و در امنیت اقتصادی فعالیت دارد، گفت: در حوزه تجارت بین‌المللی، کشور را در حوزه تولید در سطحی قرار دهد تا در جایگاه مطلوب قرار گیرد.

وی ادامه داد: در مازندران حضور پیدا کردیم تا افتتاح یک ساختمان مهمی را در حوزه اداری به بهره‌برداری برسانیم و وجود این افتتاح‌ها به حوزه مسؤولیت‌های دامپزشکی کمک می‌کند تا بتوانیم مسؤولیت‌های مهم خطیر و بین‌المللی را عملیاتی کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: اعتقادم بر این است با جنگ اقتصادی که دشمنان برای ایران راه انداخت افتتاح اینگونه ساختمان‌های مقر فرماندهی اقتصادی مقاومتی می‌شود و به این معنا است همه تلاش خود را به کارگیری کنیم تا در این مقر فرماندهی دشمنان در حوزه جنگ اقتصادی شاهد شکست آنان باشیم.

رفیعی‌پور با بیان اینکه در حوزه کشوری امسال بیش از ۹۲ میلیارد تومان افتتاحیه در حوزه دامپزشکی داشتیم، گفت: یکی از این افتتاحیه‌ها ساختمان دامپزشکی مازندران بوده که برای احداث این ساختمان سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

رفیعی‌پور درباره قاچاق دام گفت: مصوبه‌ای را دیشب هیأت دولت با عنوان دستورالعمل حمل و جابجایی دام و محصولات دام را تصویب کرد که بزرگترین کمک را در حوزه مبارزه با افرادی که رفتار مخاطره‌آمیزی را با عنوان قاچاق دام دارند، می‌کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: قاچاق دام موضوعی نیست که بتوانیم به صفر برسانیم اما شرایطی که در حال حاضر وجود دارد دیگر افرادی که برای خرید دام می‌آمدند همانند گذشته مراجعه نمی‌کنند چرا که به طور حتم افرادی که در حوزه قاچاق تلاش می‌کنند متوجه هزینه سنگین آن شدند.

وی درباره واردات گوشت قرمز نسبت به سال قبل گفت: تاکنون ۳۷ درصد معادل ۱۴۵ هزار تن افزایش واردات در گوشت قرمز داشتیم در حالیکه سال گذشته تا انتهای سال ۱۴۰ هزار تن گوشت وارد کشور شده بود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: با توجه به ثبت سفارش‌هایی که انجام شد میزان گوشت تولیدی از ۵ قاره دنیا وارد می‌شود در حالیکه قبلا تنها از یک قاره واردات گوشت قرمز داشتیم.

این مسؤول اظهار کرد: در حال حاضر محدودیت واردات گوشت قرمز وجود ندارد و میزان گوشت وارده تا پایان سال به ۲۴۰ هزار تن خواهد رسید در حالیکه نیاز کشور با ۱۵۰ هزار تن تامین خواهد شد و مردم نگران تامین گوشت به ویژه گوشت منجمد نباشد.

رفیعی‌پور بیان کرد: گوشت‌های وارداتی از مبدا ورودی کشور تحویل شرکت پشتیبانی امور دام می‌شود و این شرکت با نظارت کارگزاری‌های خود در سراسر کشور اقدام به توزیع می‌کند و مردم نگران رصد و پایش نباشند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false