×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، دلاورحیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سال گذشته ۳هزار هکتار از شالیزارهای استان تجهیز و نوسازی شد، افزود: در صورت تأمین اعتبار می‌توانیم سالانه ۵ تا ۷ هزار هکتار از شالیزارهای استان را تجهیز و نوسازی کنیم و اراضی که برای کشت دارای مشکلاتی هستند آماده کنیم تا کشاورزان راحت‌تر اقدام به کشت کنند.

این مسوول اضافه کرد: ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب مکانیزاسیون و بسته رونق تولید به بخش کشاورزی اختصاص یافت.

حیدرپور از برداشت ۹۰ درصدی برنج با کمباین‌های ویژه امسال در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تسهیلات برای ادوات کشاورزی بروز است و امیدواریم این روند ادامه یابد و با کاهش بهره تسهیلات بتوانیم تسهیلات مناسب‌تری در اختیار بهره‌برداران قرار دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: امروزه هزینه بالای تولید محصولات کشاورزی از مشکلات در بخش کشاورزی است و باید بتوانیم از ظرفیت‌های بخش کشاورزی استفاده کنیم تا تولید مناسب با قیمت مناسب‌تری داشته و بتوانیم در بازار جهانی حضور بیشتری داشته باشیم.

حیدرپور از جلوگیری شدت تغییرکاربری با کمک دستگاه‌های اجرایی در استان خبر داد و ادامه داد: امیدواریم در آینده هماهنگی‌های بهتری صورت گیرد تا تغییرکاربری غیرمجاز را در استان به صفر برسانیم و زمین‌هایی که برای تولید کشاورزی مرغوبیت لازم را دارد به‌صورت غیرمجاز از چرخه تولید خارج نشود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false