×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، عزیزالله شهیدی‌فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: مازندران پرچمدار تولیدات کشاورزی کشور بوده و در تولید مرکبات ، برنج ، دانه‌های روغنی و گل و گیاه ، تولید گوشت مرغ و محصولات لبنی ، رتبه‌های برتر کشور را در اختیار دارد.

وی افزود: امسال بیش از ۱۰۰ هزار تن مرکبات و کیوی به خارج کشور صادر و پس از ۴۰ سال برنج محلی مازندران به اروپا صادر شد و این صادرات نشان از توانمندی تولید داخل و نیاز سایر کشورها به تولیدات کشاورزی مازندران دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به اینکه ۸۵ درصد تولیدات کشاورزی کشور از توانمندی تولیدکنندگان داخلی است و ۱۵ درصد از خارج کشور تامین می‌شود ، تصریح کرد: گلوگاه در تولید محصولاتی چون گندم و کلزا رتبه‌های برتر استانی را دارد.

وی با بیان اینکه این شهرستان توانسته حدود ۲۲ هزار شغل را در حوزه کشاورزی ایجاد کند ، افزود: نهالستان ۵ هکتاری انجیر در این شهرستان احداث شده تا در افزایش کمی و کیفی تولید نقش موثر داشته باشد.

شهیدی فر با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی در شهرستان گلوگاه جذب شده است ، تصریح کرد: ۴۵ درصد کلزا و گندم تولید استان به‌صورت مکانیزه کشت می‌شود که نقش مهمی در کاهش مصرف نهاده‌ها و افزایش درآمد دارد.

وی تاکید کرد: قیمت گندم و سایر محصولات کشاورزی با حمایت مجمع نمایندگان استان و به ویژه شاعری نماینده مردم شرق مازندران که برای کشاورزی کشور و استان سنگ تمام گذاشت ، افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به اینکه به دنبال افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت خرید تضمینی کلزا هستیم که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم ، تصریح کرد: مطالعات طرح زهکشی شرق استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طرح لایروبی و احیا آببندان‌ها در شرق و مرکز مازندران در حال پیگیری و اجرا است ، گفت: کود شیمیایی در هفته جاری به اندازه کافی و مورد نیاز به شرق استان اختصاص می‌یابد و هیچ نگرانی در این باره وجود ندارد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false