×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، مجید جعفری رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ اظهار کرد: کشت کلزا یکی از بنیادی‌ترین برنامه وزارت جهاد کشاورزی است و بر همین اساس تا امروز  ۲۴۶ هکتار از اراضی شهرستان با ۱۲۵ نفر بهره‌بردار به کشت این محصول پرداخته‌اند.

وی افزود: هزار و ۲۱۰ کیلوگرم بذر کلزا در اختیار شهرستان قرار گرفت که ۸۲۰ کیلوگرم بین بهره‌برداران توزیع‌شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی سیمرغ با اشاره به اینکه ارقام ابلاغی کلزا به شهرستان از نوع هایولا ۵۰، هایولا ۴۸۱۵، هایولا ۴۲۰، تراپر (Traper) و آگامکس (Agamax) بوده است، بیان کرد: بسته‌های حمایتی مانند اختصاص یارانه بذر، تسهیلات سرمایه در گردش، برگزاری دوره‌های آموزشی تئوری و عملی، خرید تضمینی دانه‌های روغنی، اجرای پایلوت آموزشی و تخصیص تسهیلات در اختیار بهره‌برداران قرار گرفت.

این مسوول ادامه داد: ۲۴۶ هکتار میزان سطح قرارد داد شهرستان است که ۸۵ هکتار از اراضی زیر کشت کلزا قرار گرفته‌اند که ۳۳ هکتار سطح سبز شهرستان است.

جعفری با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴۵ هکتار سطح زیر کشت کلزا در شهرستان داشتیم که ۱۱۲ هکتار سطح سبز شهرستان بود، تصریح کرد: کلزا گیاهی یک‌ساله است که با توجه به شرایط آب و هوایی در فصل‌های بهار و پاییز کشت می‌شود که تحقیقات داخلی و خارجی همچنین تجربه کشاورزان نشان داده کشت این محصول در تناوب با گندم و جو علاوه بر مزایایی مانند کاهش جمعیت علف‌های هرز و کاهش آفات و بیماری‌های گندم سبب افزایش و پایداری عملکرد دانه گندم می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی سیمرغ در پایان گفت: مرکز خرید و توزیع بذر کلزا از طریق شرکت دانه‌های روغنی شهرستان سیمرغ انجام می‌شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false