×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، عبدالله مهاجر دارابی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مازندران با تأکید بر تقویت شاخص‌های صادراتی استان گفت: مرکبات و کیوی استان مازندران قابلیت صادرات به کشورهای جهان را دارد.

مهاجر در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران از صدور ۹۰۰ گواهی مبدا کالا در یازده ماهه امسال اظهار داشت: میزان صادرات محصولات مازندران بالغ بر ۴۷۰ هزار تن بوده است.

وی افزود: دو میلیون تن میزان واردات از گمرکات استان در یازده ماهه امسال بوده است که کمتر از یک درصد کاهش واردات داشتیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه عمده واردات استان چوب و آهن آلات است تصریح کرد: عمده محصولات وارداتی به مازندران در استان توزیع نمی‌شود بلکه از طریق بنادر مازندران به استان‌ها و کشورهای منطقه توزیع می‌شود.

مهاجر با بیان اینکه ۱۴ پذیرش هیئت‌های خارجی را امسال از کشورهای سی آی اس و اروپایی داشتیم، افزود: این اقدام در جهت توسعه صادرات محصولات مازندران به کشورهای هدف بوده است.

وی از اعزام ۶ هیئت تجاری و دولتی مازندران طی سال ۹۵ به کشورهای منطقه خبر داد و گفت: پایه‌های فعالیت صادراتی باید بدرستی اجرا تا در حوزه صادرات موفقیت‌هایی داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۶۷ درصد لبنیات روسیه وارداتی است، افزود: مازندران می‌تواند تامین کننده بخش عمده ای از محصولات غذایی و لبنی روسیه باشد.

مهاجر با اشاره به اینکه کیوی مازندران قابلیت صادرات در کشورهای سی آی اس را دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم در حوزه توسعه زیرساخت‌های صادراتی مازندران تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه مازندران ظرفیت بیش از دو میلیارد دلار صادرات در استان را داشته باشد، افزود: بخش خصوصی باید متولی حوزه اقتصادی باشد تا مشکلات صادرات و واردات را برطرف کند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه بخش خصوصی مطالبات خود را از دولت باید طلب کند گفت: رسانه‌ها در تقویت شکوفایی اقتصادی در مازندران نقش آفرین باشند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false