×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ ام‌ا‌لبنین محمدی رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو ساری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: رسانه‌ها در راستای اقدامات فرهنگی می‌توانند با همکاری آموزش و پرورش در کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ناحیه دو ساری در کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس با تشکیل هسته مشاوره به آسیب‌شناسی در ابعاد مختلف پرداخته است، افزود: به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی استانداری مازندران طرح تقسیم سند کار ملی را تعریف کرده است و این طرح از سوی آموزش و پرورش ناحیه دو ساری به طور کامل پوشش داده شد.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو ساری اضافه کرد: در اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس مواردی از قبیل کاهش اضطراب و استرس، مدیریت خشم و… صورت گرفت.
این مسؤول با اعلام اینکه بیشترین آسیب‌های اجتماعی در مدارس دانش‌آموزان تک والدین را تهدید می‌کند، گفت: فرزندان طلاق بیش از بقیه دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.
محمدی اعزام مشاوران متخصص به مدارس حاشیه شهر را از مهم‌ترین اقدامات آموزش و پرورش در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و ادامه داد: با شناسایی مناطق آسیب‌پذیر آموزش‌های لازم برای خانواده  و دانش‌آموزان تعریف شد که موجب رضایت خانواده‌ها را فراهم کرد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ناحیه دو ساری بیش از ۳۵ هزار دانش‌آموز را در مجموعه خود دارد، تصریح کرد: ۳ هزار و ۶۵ دانش‌آموز در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو ساری با اعلام اینکه دانش‌آموزان ناحیه دو ساری در المپیادهای فرهنگی، علمی، هنری و ورزشی از برترین‌های استانی و ملی هستند، اظهار کرد: دانش‌آموزان آموزش و پرورش ناحیه دو ساری در چهارمین دوره مسابقات ملی دومینو رتبه نخست را کسب کردند.
این مسؤول افزود: کسب مدال طلای کشوری در مسابقات ربوکاپ، کسب مقام پنجمی پرتاب موشک آبی کشوری، کسب مقام سومی در نخستین استارتاپ با تم محیط زیست و کسب رتبه نخست پروژه مهر از سوی آموزش و پرورش ناحیه دو ساری بخش از افتخارات دانش‌آموزان است.
محمدی با اعلام اینکه در آستانه سال نو قرار داریم ۲۰ مدرسه در ناحیه دو ساری برای اسکان مسافران نوروزی فراهم شده است، گفت: یک پایگاه، ۲۰ مدرسه و ۲۰۳ کلاس در ناحیه دو ساری برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز شده است و از ۲۵ اسفند پذیرش صورت می‌گیرد.
وی افزود: سال گذشته آموزش و پرورش ناحیه دو ساری پذیرش ۴ هزار نفر مسافر را در ۲۶ مدرسه داشت که امسال بنا به افزایش کیفیت امسال ۲۰ مدرسه برای اسکان نوروزی آماده شده است.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو ساری درباره مباحث رفاهی فرهنگیان ناحیه دو ساری، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مطالبات فرهنگیان در بهمن امسال و اسفند ماه جاری پرداخت شده است بخش از این مطالبات باقی مانده در حوزه بازنشستگان، ازدواج فرزندان فرهنگیان، حق‌التدریس‌ها و فوتی‌ها تا روزهای پایانی سال پرداخت می‌شود.
این مسؤول بحث هدایت تحصیلی را در آینده نسل جدید جامعه مهم دانست و ادامه داد: تجهیز و توسعه هنرستان‌ها از اقداماتی است تا دانش‌آموزان با میل و رغبت از رشته‌های فنی استقبال کنند.
محمدی با بیان اینکه آموزش همراه با تولید نگاه ویژه ما در توسعه رشته‌های مهارتی است، گفت: در شاخه نظری کار سوق تعریف شد تا دانش‌آموزان به کار عملی هم بپردازند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false