×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رخداد شمال ؛ سید حسین قاسمی رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران در جلسه معارفه کارشناسان جدید  کم توان و چندمعلولیتی با بیان این مطلب که خدمت در آموزش وپرورش ارزشمند و به ویژه خدمت به دانش آموزان استثنایی از جایگاه ارزشی والایی برخوردار است و امید واریم که این خدمات مرضی درگاه خداوند قرار بگیرد گفت:باید با برنامه‌ریزی به سمتی حرکت کنیم که افراد با توانایی ویژه نیز همانند افراد عادی در جامعه امکان تحصیل و پیشرفت آن‌ها در جامعه فراهم شود.

قاسمی با بیان اینکه دانش آموزان استثنایی با هر میزان بهره هوشی و توان ذهنی پس از پایان تحصیلات به جامعه ای وارد می شوند که دیگر هیچ مرزی میان افراد کشیده نمی شود و همه باید در یک جامعه گسترده هزار نقش و رنگ با هم به تفاهم برسند، افزود: آماده کردن افراد برای زندگی طبیعی، یعنی آماده کرد آن ها برای ورود به دنیایی که در آن همه جور آدم با همه نوع توانایی وجود دارد.

وی افزود: عدم شناخت و آگاهی اولیاء از ویژگی ها و نیازهای این دانش آموزان می تواند آثار جبران ناپذیری بر آینده آنها ایجاد کند لذا مشارکت و آموزش والدین راز موفقیت برنامه های تدوین شده برای آنان بوده و برنامه ریزی و آموزش برای این دانش آموزان باید همگام با والدین آنان باشد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران گفت : نقش والدین به عنوان معلمان طولانی مدت این دانش آموزان خیلی مهم است و والدین بین مدرسه و خانه باید ارتباط فعال وجود داشته باشند و معلمان نیز باید دارای شناخت کافی از این دانش آموزان و نحوه ارتباط با خانواده های آنان داشته باشند.

قاسمی با تأکید بر مناسب‌سازی اماکن عمومی برای حضور معلولین در جامعه، افزود: مناسب‌سازی اماکن عمومی بسیار حائز اهمیت است و چنان چه امکان حضور معلولین در جامع فراهم باشد زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای آن‌ها نیز فراهم خواهد شد.

در پایان آقای علیرضا حاجی زاده بعنوان کارشناس آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان چندمعلولیتی وآقای اسماعیل محسنی ملردی بعنوان کارشناس دانش آموزان ابتدایی کم توان ذهنی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان معرفی شدند .

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false