×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اعلام اینکه وضعیت اسنادی اعتبارات کشور تهدید جدی برای نظام فنی و اجرایی محسوب می‌شود، گفت: بیکاران مازندران از نیروهای تحصیل‌کرده دانشگاهی هستند.

به گزارش رخداد شمال، مفید غلامی‌راد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران در شورای اداری شهرستان آمل اظهار کرد: اعضای شورای اداری، کمیته برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های مازندران اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف دارند تا میزان سهم‌بری آنها از اعتبارات مطلوب باشد.

وی با اعلام اینکه شهرستان آمل بیشترین سهم اعتباری را از اعتبارات ملی و استانی دارد، افزود: نظام بودجه‌ریزی به دو شکل تقسیم شده است که آمل در بخش اختصاص بودجه‌های ملی و استانی عملکرد خوبی داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اشاره به اختصاص ۵۰ درصدی از حدود ۵۱ میلیارد تومان اعتبارات استانی برای آمل تصریح کرد: میزان ۱۵۴ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای سد هراز و مبلغ ۸ میلیارد تومان برای ایجاد جاده جایگزین این سد مخزنی اختصاص یافت.

این مسؤول با اشاره به جابه‌جایی قدرت در سطح استان مازندران ادامه داد: آمل شهری بوده که آن را با کشاورزی می‌شناختند ولی امروزه با تغییرات فراوان این شهرستان به شهری صنعتی تبدیل شد.

غلامی‌راد با اعلام اینکه مازندران در شرایط سخت تحریم به‌سر می‌برد و همانند دیگر استان‌ها با مشکلات زیاد روبه‌رو است، متذکر شد: نوع روحیات مردم آمل با دیگر شهرها فرق دارد و آملی‌ها روحیات کارآفرینانه دارند.

وی با بیان اینکه در آستانه ۴۰ سالگی عمر انقلاب تحریم‌های اجانب علیه ایران گسترده و فشرده‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: حین تحریم نتیجه از اقدامات لازم بسیار دشوار است و در برخی مواقع لازم است تا رویکردها برای ایجاد نتایج بهتر عوض شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اعلام اینکه وضعیت اسنادی اعتبارات کشور تهدید جدی برای نظام فنی و اجرایی محسوب می‌شود، افزود: مازندران در بخش‌های مختلف جزو پنج استان شاخص کشور لحاظ می‌شود هر چند تحریم‌ها تهدیدی در زمینه کمبود منابع هستند و در بسیاری از مواقع فرصت محسوب می‌شوند.

این مسؤول با اشاره به مسئله زباله و پسماند در مازندران که به صورت جدی منابع، آب و خاک استان را تهدید می‌کنند، اضافه کرد: پسماند با تولید روزانه ۳ هزار و ۱۵۰ تن زباله محیط زیست را به مخاطره می‌اندازد و امیدواریم با همت دولت‌مردان و نمایندگان مجلس این مسئله مهم به نتیجه مطلوب تبدیل شود.

غلامی‌راد بیان کرد: مازندران در بین استان‌های شمالی در زمینه پسماند با حجم بیشتری روبه‌رو است هر چند در زمینه طرح جامع تفکیک زباله از مبداء در شهرستان آمل گام‌هایی برداشته شد و با جابه‌جایی سایت زباله عمارت به منطقه پاساکش بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مازندران بیشتر افراد بیکار از نیروهای تحصیل‌کرده دانشگاهی هستند، گفت: با بهبود شاخص‌های کسب و کار می‌توان دانشگاه‌ها را برای ایجاد اشتغال دخیل کرد هر چند برخی دانشگاه‌ها در زمینه علوم فناوری و نانوتکنولوژی فعالیت دارند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false