×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ دکتر علیرضا امری، رئیس درمانگاه تخصصی ولیعصر(عج) قائمشهر در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب که درمانگاه تخصصی ولیعصر با ۷منشی،۱۶اتاق ویزیت و فضای انتظار تقریبی۱۲۰مترمربع روزانه حدود به ۹۵۰ تا ۱۰۰۰ بیمار ارائه خدمت می دهد گفت : این بیماران با تخصصهای ارتوپدی، چشم، گوش وحلق و بینی، داخلی، پوست، عفونی، زنان و زایمان، نوروسرجری، نورولوژی، روانپزشکی، ارولوژی، جراحی عمومی و اطفال همراه با فوق تخصصهای درماتوآلرژی، گوارش، ریه، نفرولوژی، جراحی عروق، شبکیه،استرابیسم، قرنیه، روماتولوژی، غدد، توراکس و آنکولوژی زنان در حال ارائه خدمت به مراجعه کنندگان می باشد.

رئیس درمانگاه تخصصی ولیعصر(عج) قائمشهر با عنوان این موضوع که در این درمانگاه تخصصی قابلیتهای سیستم HIS به بیماران ارائه خدمت می شود گفت:در پایان سال ۱۳۹۷ باتوجه به قابلیتهای سیستم HIS (سیستم کامپیوتری جامع بیمارستانی) تمامی کارتهای مزمن موجود در درمانگاه تخصصی که بالغ بر ۷۰۰۰ کارت بوده در سیستم بیمارستانی ثبت گردید این کار بصورت تیمی با همکاری آقای فاضلی و خانم ها ثقفی و موسوی به سرپرستی اینجانب انجام شد.

دکتر امری از مهمترین فواید اجرای این طرح را اینگونه عنوان کرد و گفت :
۱- صرفه جویی و استفاده بهینه از نیروی انسانی بطوریکه در پایان طرح فوق ، نیروی انسانی شاغل در واحد کارت دارویی از درمانگاه تخصصی به واحد مدارک پزشکی منتقل شد که منجر به افتتاح پذیرش در اورژانس گردید.
۲- بیماران جهت دریافت داروی مزمن در صف انتظار دریافت کارت قرار نمی گیرند و بعد از پذیرش منشی به پزشک مراجعه می کنند. (کاهش زمان انتظار بیماران)
۳- باتوجه به سیستماتیک شدن کارت دارویی، تمامی بیماران در صورت دریافت دارو در بازه زمانی ۶۰ روزه، دیگر قادر به دریافت این داروها در سایر مراکز تامین اجتماعی نمی باشند که این امر موجب استفاده بهینه از منابع سازمان می گردد.
۴- صرفه جویی در کاغذ چون دیگر نیازی به چاپ کارت دارویی مزمن نمی باشد.
۵- تسریع دربازنویسی نسخ مزمن توسط پزشک معالج به این صورت که در اولین مراجعه داروهای بیمار در سیستم دارویی بیمار مزمن ثبت می گردد و در مراجعات بعدی با یک کلیک تمام داروهای با تعداد و دستورمصرف دارو به داروخانه ارسال می گردد.
۶- با جمع آوری کارت دارویی، فضای یکی از استیشن های پذیرش درمانگاه عمومی به فضای انتظار بیماران افزوده شد که با توجه به حجم زیاد مراجعین باعث تردد راحت بیماران در این فضا گردید.

رئیس درمانگاه تخصصی ولیعصر(عج) قائمشهر در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه با توجه به خرید وب کیوسک ها در سال گذشته چه اقداماتی جهت راه اندازی این کیوسک ها انجام داده اید اظهار داشت ؛ با عنایت به رفع نواقص نرم افزاری این سیستم در پایان سال ۱۳۹۷، طرح ساماندهی پذیرش بیماران در دستور کار قرار گرفت بطوریکه بیماران بعد از اخذ نوبت از طریق سامانه نوبت دهی تلفن گویا ، جهت پذیرش به وب کیوسک مراجعه کرده و بعد از ثبت کدملی ، برگ نوبت ویزیت از طریق دستگاه و بدون نیاز به منشی برای بیمار صادر می گردد.

دکتر امری مهمترین برنامه های سال جاری را اینگونه بیان کرد و گفت : توسعه طرح وب کیوسک و افزایش تعداد آن ، اجرای نوبت دهی تلفن گویا درمانگاه عمومی از برنامه هایی است که در سال ۱۳۹۸ آن را پیگیری و اجرا خواهیم کرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false