×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
true
false

رخداد شمال : نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی در هفته جاری روزهای پرکاری داشتند و با همراهی دکتر فلاح استاندار مازندران در نشست هایی با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور راههای رفع مشکلات زیرساختی استان را در کنار چگونگی جبران خسارت های اخیر برف و یخبندان به باغداران بررسی کردند .

خوشبختانه این جلسات و پیگیری ها نتیجه داده و اعلام شد که با دستور ویژه معاون اول رئیس جمهوری، مشکلات زیرساختی مازندران از جمله ترافیک سنگین محورهای مواصلاتی و قطعی گاز و برق استان در سال ۹۶ رفع می شود. همچنین برای حل تعداد دیگری از مسائل برجای مانده استان نیز تصمیمات مناسبی گرفته شد.

به همین دلیل به سراغ دکتر ادیانی نماینده قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس که از فعالترین نمایندگان مازندرانی در مجلس شورای اسلامی است رفتیم تا نظر وی را در خصوص نشست های برگزار شده و دستاوردهای آن جویا شویم:

جناب آقای دکتر ادیانی با سلام . جنابعالی و مجمع نمایندگان استان مازندران در هفته جاری روزهای پرکاری داشتید . نظر شما در مورد نتیجه این نشست ها چیست ؟

با سلام و عرض تبریک بمناسبت روز دانشجو به همه دانشجویان عزیز و مجاهدان راه علم و دانش و آینده سازان کشور. جلسه روز دوشنبه ۱۵ آذر در مجلس شورای اسلامی به دنبال جلسه مجمع نمایندگان در استانداری در روز پنج شنبه ۱۱/۹/ ۹۵ بوده و محور بحث جلسات مربوط به : بررسی آخرین وضعیت خسارتهای وارده بر محصولات کشاورزی و دامی و آب و برق و گاز می باشد .

جلسه صبح روز دوشنبه ۱۵ آذر به منظور تعیین اولویت ها و موضوعات قابل طرح در جلسات با آقای دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و آقای دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بود . در این جلسه برای ارائه کارشناسی بحث ها در جلسات با معاونین رئیس جمهور بین نمایندگان مجلس تقسیم کار صورت گرفت .

در جلسه مجمع نمایندگان استان با معاون اول رییس جمهور بر چه موضوعاتی تاکید شد ؟

این جلسه که ساعت ۱۰ صبح با حضور استاندار مازندران در دفتر کار آقای دکتر جهانگیری تشکیل شد مسایل کلیدی و اساسی استان توسط استاندار و نمایندگان استان مطرح گردید که می توان به مسایلی مانند مشکلات و ضعفهای موجود در زیر ساختهای توسعه استان مانند :

نبود جاده های مواصلاتی مناسب

وجود برق ناپایدار

کمبود آب شرب و زراعی افت فشار گاز

واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال یا ورشکسته

وجود سدهای نیمه کاره

عدم توجه جدی به حفاری و اکتشاف نفت و گاز دریای خزر

لزوم تسریع در احداث خط انتقال گاز دامغان با نکا

تسریع در تکمیل جاده های : سوادکوه – هراز – آزادراه تهران شمال

جبران سریع خسارت های برف و یخبندان و طوفان اخیر در مازندران

اجرای دقیق مصوبات سفر رییس جمهور و هیئت وزیران در خصوص جبران خسارت طوفان چند ماه قبل در مازندران، اشاره نمود.

در این جلسه آقای جهانگیری اظهار داشت که اراده ما بر حل و فصل موارد مطرح شده از سوی استاندار و نمایندگان استان می باشد  و اولویت های استانی مانند : جاده ها ، جبران خسارت سرما و یخ بندان اخیر ، احداث خط گازی دامغان- نکا در جلسه با آقای نوبخت مطرح شود و مصوبات آن جلسه که توسط آقای نوبخت در هیئت وزیران مطرح خواهد شد مورد حمایت بنده نیز قرار خواهد گرفت.

دستاورد نشست مجمع نمایندگان استان با دکتر نوبخت چه بود؟

ساعت ۶ عصر روز دوشنبه ۱۵ آذر نیز جلسه ای در محل کار آقای دکتر نوبخت با حضور مجمع نمایندگان ، استاندار و مدیران حوزه کشاورزی و انرژی استان مازندران با حضور وزرای محترم نفت ، فرهنگ و ارشاد ، جهاد کشاورزی و برخی از مسئولین وزارت نیرو منعقد گردید.

ماحصل بحث های مطرح شده در جلسات استانداری ، مجلس  و دفتر معاون اول با تقسیم کار صورت گرفته توسط تعدادی از نمایندگان در این جلسه مطرح شد . موضوعات مربوط به گاز توسط اینجانب ، آب منطقه ای و منابع آب توسط آقای نجفی ، صنعت توسط آقای رضیان ، کشاورزی توسط آقای شاعری ، آب شرب شهری و روستایی توسط آقای نیاز آذری ، راه توسط آقای احمدی لاشکی و برخی دیگر از مسائل مربوطه توسط دیگر نمایندگان و استاندار مطرح گردید . از مصوبات مهم این جلسه می توان به :

استمهال وام برخی از کشاورزانی که دچار خسارتهای سنگین شدند

پرداخت وام بلا عوض به برخی از کشاورزان

پرداخت بیمه محصولات کشاورزی به تعدادی از افراد ذیربط

پرداخت تسهیلات کم بهره به بعضی خسارت دیدگان

پرداخت تسهیلات به بعضی باغداران کیوی

خرید تضمینی محصولات باغی در حد مقدورات

اتمام خط گازی دامغان – نکا تا قبل از زمستان ۹۶

پیش بینی تامین گاز مصرفی مورد نیاز خانوار مازندرانی در زمستان ۹۵

خرید تعدادی ژنراتور دیزلی برای استان و …

اشاره نمود.

در پایان این گفتگو آقای دکتر ادیانی گفت: با پیگیری هایی که از قبل توسط ایشان و آقای دکتر رضیان و استاندار محترم صورت پذیرفت مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای پروژه تعریض جاده سوادکوه قائم شهر تخصیص یافت که در قالب اوراق بهادار قابل عرضه و هزینه بوده و این مبلغ توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در نظر گرفته شده است .

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false