×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، جهان بخش عشوری بخشدار دودانگه در گفتگو  با خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره باهدف توسعه سطح زیر کشت باغات گل و گیاهان دارویی، ایجاد ظرفیت جدید برای شناخت و بازاریابی برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی و گردشگری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره گل محمدی و گیاهان دارویی، اهداف این جشنواره را برشمرد و گفت: آشنایی بیشتر مردم منطقه دودانگه از مزیت‌های اقتصادی و اشتغال در حوزه گل محمدی، تکنولوژی جایگزین برای گلاب‌گیری، توسعه سطح زیر کشت در اراضی شیب‌دار، معرفی دقیق منطقه باقابلیت‌های آن به گردشگران داخلی و خارجی، توانمند کردن جامعه محلی، دستیابی به تکنولوژی فرآوری مشتقات عصاره گل محمدی و گیاهان دارویی ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

بخشدار دودانگه بابیان اینکه جشنواره امسال متنوع‌تر از سال گذشته همراه برگزار می‌شود، یادآور شد: اولین جشنواره زمینه‌ای فراهم کرد تا امسال سطح زیر کشت و آمادگی باغداران برای این گونه‌ها افزایش پیدا کند درعین‌حال در جشنواره یادشده از دستگاه گلاب‌گیری نیمه‌صنعتی که توسط شرکت باغداران گل محمدی خریداری‌شده است رونمایی و به بهره‌برداری می‌رسد.

عشوری، با ابراز رضایت و خرسندی از نتایج و دستاوردهای نخستین جشنواره گل محمدی و گیاهان دارویی، افزود: مردم دودانگه به این باور رسیدند که همکاری بیشتر آورده اقتصادی و بسترسازی مناسب فرهنگی را به همراه دارد.

وی در ادامه از استقبال آژانس‌های گردشگری برای تورهای گروهی و پیگیری‌های خانواده‌ها برای حضور و اقامت در دودانگه خبر داد و تأکید کرد: هم سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و هم دولت شرایط حضور متفاوت در دودانگه را به‌عنوان یک مقصد گردشگری کم‌نظیر در ایران، باید موردتوجه قرار بدهند.

این جشنواره از ۲۱ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه به مدت دو روز در روستاهای کنداک و مرگاب دودانگه ساری برگزار خواهد شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false