×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال : شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر حدود ۱۳سالی است که در فهرست سیاه کارخانه های تعطیلی مازندران قرار دارد و دیگر می رفت تا دیدن قفل زنگ زده پشت در این کارخانه در خیابان آیت الله صالحی مازندرانی این شهر برای مردم عادی شود .
اما اکنون با دگردیسی وتحولاتی رو به تعالی ، تغییر شرایط و رفت و آمد متقاضیان کار در این کارخانه نوید بخش روزهای خوشی از احیا و فعالیت این واحد است .
سابقه فعالیت شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهربه ۴۰ سال قبل وازسال ۱۳۵۵بازمی گردد و این شرکت در این سال به نام حریر ثبت رسید ودرسال ۱۳۶۱ طی مصوبه مجمع عمومی فوق العاده شرکت به نام شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهرتغییرنام یافت .
درمجمع عمومی فوق العاده شخصیت حقوقی شرکت ازسهامی خاص به سهامی عام تغییریافت و پس ازیکسال باتوجه به کسب شرایط حضوردربورس سهام شرکت درفهرست نرخهای بورس درج شد .
مدیر عامل شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر به خبرنگار ایرنا گفت : این کارخانه با اشتغال ۲۰۰ کارگر و نیروی اداری در آن سالها بغیراز تولید محصولات کاغذی بهداشتی همچون انواع دستمال کاغذی ، پد بهداشتی زنان و محصولات سلولزی اولین شرکت تولیدکننده خمیرفلاف پالپ ازلینترپنبه درکشور نیز بود .
مهدی کاملی افزود : شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر دهه های متمادی بعنوان قطب اقتصادی منطقه و پیشرو درصنعت سلولزی کشور به شمار می رفت .
وی ادامه داد : درسال ۱۳۸۲ فعالیت تولیدی شرکت کاغذسازی قائمشهر به دلیل مشکلات مالی ،کمبودنقدینگی، فرسودگی ماشین آلات ومشکلات زیست محیطی متوقف و در نهایت سال ۱۳۸۵ از بورس اوراق بهادار اخراج شد .
*** نجات دهنده شرکت کاغذسازی قائمشهررا بشناسیم
به گفته مدیر عامل شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر احیای این کارخانه با همکاری آتیه صبا یکی از هلدینگ ها زیر نظر کانون بازنشستگان کشورکه خود نیز از سازمان های زیر مجموعه وزارت رفاه ، کار و تامین اجتماعی است ، رقم خورده است .
وی به روند احیای شرکت صنایع کاغذ سازی قائمشهر اشاره و افزود : با توجه به مشکلات زیست محیطی ناشی از خروج آب و پساب تولید خمیر این کارخانه واقع در منطقه شهری قائمشهر انتقال این واحد به ناحیه صنعتی سنگتاب شهرستان سیمرغ در دستور کار قرار گرفت .
کاملی گفت : در سال ۱۳۹۰ نیز بر اساس تایید شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و صندوق بازنشستگی مبنی بر تغییر کاربری زمین شرکت جهت ارزش افزوده آن مقرر شد بر اساس ماده هفت تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشور اقدام به تغییر کاربری زمین کارخانه شود که شرط لازم و کافی جهت تحقق این موضوع انتقال و احداث مجموعه دیگر در شهرک صنعتی بود.
وی ادامه داد : بر اساس توافق با فرمانداری و شهرداری قائمشهر ابتدا مجوز انتقال از سازمان صنعت معدن تجارت صادر شد و شرکت در سال ۱۳۹۲ مبادرت به خرید زمین در ناحیه صنعتی سنگتاب به مساحت بیش از پنج هزار متر مربع برای احداث کارخانه را اخذ کرد .
کاملی افزود : در سال ۱۳۹۳ و با صرف هزینه ۳۰ میلیارد ریالی۳سوله تولید و ۲ انبار نگهداری مواد اولیه و محصولات ساخته شد .
وی ادامه داد : همزمان با ساخت این سوله ها خرید ماشین آلات از داخل کشور و کشورهای چین و ترکیه با بیش از یک هزار میلیارد ریال انجام شد .
*** احیای کاغذسازی قائمشهر باز شدن روزنه های امیداشتغال زنان سرپرست و بد سرپرست خانوار بهزیستی
مدیر عامل شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر گفت : براساس قراردادی فی مابین وزارت کار ، رفاه و تامین اجتماعی و بهزیستی به عنوان سازمان هم گروه این وزارتخانه تمامی نیروها با معرفی اداره کل بهزیستی و انجام مصاحبه های تخصصی جذب شدند .
وی ادامه داد : ۵۰ نفر از مددجویان زیر پوشش بهزیستی و بویژه زنان بدسرپرست و بی سرپرست در فاز نخست جذب این کارخانه شدند و اکنون مشغول به فعالیت هستند .
***بی نیازی مازندران از واردات محصولات بهداشتی کاغذی
کاملی تولید روزانه این کارخانه را ۱۰ تن اعلام کرد و افزود : این تولیدات شامل انواع دستمال کاغذی ، رومیزی ، ماشینی جیبی ، توالت ، لیوان های کاغذی ، سفره و ظروف یکبار مصرف است .
وی اظهار داشت : تعطیلی ۱۳ساله کارخانه کاغذسازی حریر قائمشهر باعث شد تا مازندران واردات کننده انواع دستمال کاغذی و دیگر محصولات بهداشتی از استان های سمنان ، خراسان رضوی ، تهران و زنجان باشد که احیای مجدد این کارخانه باعث خودکفایی استان از این محصولات شده است .
وی ادامه داد : براساس آمارها سالانه پنج هزار و ۱۰۰ تن انواع دستمال کاغذی و محصولات بهداشتی کاغذی را مردم مازندران مصرف می کنند که کارخانه کاغذسازی حریر می تواند تامین کننده این محصولات باشد .
مدیر عامل شرکت صنایع کاغذسازی حریر قائمشهر تولیدات این کارخانه را شامل انواع دستمالهای کاغذی،پدبهداشتی بانوان،پوشک بچه و بزرگسال،پدهای بیمارستانی،لیوانها و سفره های کاغذی برشمرد و ادامه داد : در فازهای بعدی توسعه این کارخانه کارتن ساز ، جعبه سازی و مقوای دوبلکس نیزدر دستور کار قرار دارد .
*** هتل پنج ستاره جایگزین کارخانه قدیمی حریر
وی فاز بعدی پروژه هلدینگ آتیه صبا را با رویکرد استفاده از ظرفیت گردشگری اعلام کرد و ادامه داد: با تایید و موافقت شهرداری و شورای اسلامی شهر قائمشهر برای تغییر کاربری ، زمین بیش از ۶ هکتاری کارخانه قدیمی کاغذسازی قائمشهر با سرمایه گذاری هلدینک آتیه صبا ، هتل پنج ستاره به همراه مرکزتجاری،تفریحی،دفاعی در آن ساخته می شود .
به گفته کاملی هزینه ساخت این هتل پنج ستاره یکهزار میلیارد ریال است .
*** رونق تولید برای یک هزار واحد صنعتی مازندران
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت : با اجرایی شدن بسته رونق تولید و اختصاص ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار حدود یک هزار واحد صنعتی استان بار دیگر به مدار تولید و یا رونق برگشتند.
حسن خیریانپور ادامه داد : با دریافت این میزان تسهیلات رونق ، مشکل نقدینگی این کارخانه ها نیز رفع شده است.
مازندران در پرداخت تسهیلات رونق تولید در سطح کشور از بین ۳۱ استان کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
این درحالی است که این استان از لحاظ سرمایه گذاری صنعتی در سطح کشور در رتبه پنجم و تعداد واحدهای صنعتی رتبه نهم قرار دارد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false