×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، علی پیرفلک دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت برای تأمین بازار موبایل به شرکت‌های متقاضی، ارز دولتی اختصاص داده که برخی از آنها ارز را نگه داشته و اقدام به واردات نکردند و یکی از این مجموعه‌ها نیز پس از واردات به قیمت ارز آزاد فروخته است.

وی با اعلام اینکه دولت با این شرکت‌های برخورد قانونی انجام می‌کند، افزود: گوشی‌هایی که با ارز دولتی وارد شده باید با قیمت مطابق با ارز دولتی فروخته شود و این مسئله قابل استعلام‌گیری است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران با اعلام اینکه در طرح حمایت از تولید داخل دست نیاز به سمت رسانه‌ها دراز می‌کنیم، بیان کرد: در این حوزه نیاز به فرهنگ‌سازی مناسب داریم و اقدام همه‌جانبه باید در کشور انجام شود.

این مسؤول در ارتباط با کشفیات انجام‌شده در سه ماهه اخیر گفت: یک محموله بزرگ با ۲۵ هزار گلدان تزئینی قاچاق در شهرستان رامسر به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ۹ هزار نخ سیگار، کشف کولر قاچاق به تعداد ۵۴ دستگاه، کشف ۱۶۰ کیلو ماهی قاچاق، دو دستگاه مرسدس بنز، از مهم‌ترین موارد کشفی بوده است.

پیرفلک تأکید کرد: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از این کالا در حوزه سلامت‌محور، آرایشی بهداشتی، پوشاک قرار است که امحا شود.

وی با اعلام اینکه در طی سه ماهه بیش از ۱۱ میلیارد ریال کالا کشف شده است، اضافه کرد: بیشترین درصد کشفیات مربوط به داروهای غیرمجاز و نیروزا بوده و بیشترین کاهش مربوط به سلاح‌های شکاری غیرمجاز است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران درباره تعیین و تکلیف خودروهای کشف‌شده قاچاق تصریح کرد: بر اساس آخرین نامه ابلاغی سه راهکار برگشت، صادرات مضاعف و در صورتی که امکان اولی و دومی وجود نداشت در اختیار دستگاه‌های اجرایی، نظامی و امنیتی قرار می‌گیرد.

این مسؤول تعداد پرونده‌هایی که در طی سه ماهه تشکیل شده را ۶۴۱ پرونده عنوان کرد و افزود: ۵۰۸ نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

پیرفلک در ارتباط با ساماندهی تابلوهای فروشگاه‌های خارجی در حاشیه شهرهای ساحلی استان ادامه داد: همه تابلوهای با نشان خارجی در این منطقه را پایین کشیدیم، در بسیاری از این فروشگاه‌ها، کالای ایرانی را با نشان خارجی می‌فروختند.

وی با اعلام اینکه واردات برنج خارجی در مازندران از آخر تیرماه به مدت چهار ماه ممنوع است، گفت: واحدهای صرافی مازندران ارز بالاتر از نرخ دولتی نمی‌فروشند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false