×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ علی پیرفلک دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران با بیان این مطلب که ۱۴۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در مازندران کشف و ضبط شد گفت : تلفن همراه و ماهیان خاویاری بیشترین کشفیات کالاهای قاچاق استان در سال جاری بودند به گونه ای که کشف این دو قلم نسبت به مدت مشابه سال پیش به طور میانگین حدود ۱۵ برابر شد .

پیرفلک از مواد دخانی ، داروهای نیروزا و گیرنده ماهواره به عنوان دیگر کالاهای قاچاقی نام برد که میزان کشفیات آنها در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بین ۵۰ تا ۹۰ درصد افزایش داشته است.

مشاور استاندار مازندران اظهار داشت : در ارتباط با کالاهای قاچاق ۸۰۰ پرونده در تعریزات حکومتی استان تشکیل شد و در این ارتباط ۶۲۹ نفر از قاچاقچیان نیز دستگیر شدند.

پیرفلک علت اصلی رشد کشف کالاهای قاچاق در ۲ سال اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته را اجرای سیاست های جدید ابلاغی و شدت گرفتن برخورد با قاچاقچیان اعلام کرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران همچنین گفت که براساس دستورالعمل جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، از این پس با شبکه های توزیع کالاهای قاچاق در فضای مجازی نیز برخورد می شود.

پیرفلک افزود : شبکه های فعال در فضای مجازی از سوی دستگاههای نظارتی از جمله پلیس فتا ناجا ردیابی و شناسایی می شوند و با عوامل این شبکه نیز برابر با قانون برخورد می شود.

طبق قانون برای اولین بار مجازات قاچاق کالا ۱۰ برابر قیمت فروش آن خواهد بود که در صورت استمرار به حبس هم به جزای نقدی افزوده می شود.

مشاور استاندار مازندران برنامه سال جاری کمیسیون قاچاق کالا و ارز را تشدید مبارزه با قاچاق کالا برای حمایت از تولید و اشتغال دانست.

پیرفلک گفت که طبق هماهنگی دستگاههای نظارتی ، با قاچاقچیان کالا و ارز در این استان برابر قانون با شدت برخورد می شود.

در سال گذشته در مازندران افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد که تلفن همراه صدرنشین کالاهای قاچاق ورودی به این استان بود./ ایرنا

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false