×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رخداد شمال ؛ روح الله علیزاده دبیر کمیته دهیاری‌های استان مازندران خدمات سفر استان مازندران را یکی از قطب های گردشگری کشور برشمرد و افزود: اقامت ۱۱ میلیونی در نوروز سال ۹۵ و همچنین بیش از چهل میلیون شب اقامت در طول سال ۹۵ بیانگر اهمیت جایگاه گردشگری مازندران در  سطح کشور است.

وی وجود ساحل زیبای استان، دامنه‌ها و تپه‌های جنگلی و کوهستانی، قله دماوند به‌عنوان بام ایران، غارهای بسیار زیبا، آبشارهای متنوع، رودخانه‌های خروشان، آب‌های متعدد سرد و گرم معدنی، چشمه‌ها و تالاب‌ها، شبه جزیره ماینکاله، پناهگاه‌های حیات وحش و جاده‌های توریستی را پاسخگوی ذائقه‌های مختلف گردشگران داخلی و خارجی برشمرد.

علیزاده دلیل تقویت گردشگری روستایی را اهمیت اقتصادگردشگری برشمرد و افزود: در سال گذشته حدود ۲۵ مجوز بوم‌گردی صادر کرده‌ایم اما در سال ۹۵ این رقم به بیش از دوبرابر و به تعداد ۵۴ مجوز رسیده است، همچنین، وجود تورهای خصوصی و حتی رایگان در نقاط مختلف استان موجب تقویت ذائقه گردشگری روستایی شده و گردشگران می‌توانند از مناطق بکر روستاییدیدن کنند.

وی با بیان اینکه روستاهای هدف گردشگری مازندران در سال ۹۵ به حدود ۳۰۰ مورد رسیده است، افزود: این روستاها در سال جاری به ۶۰۰ مورد خواهند رسید.

علیزادهیکی از اولویت‌های دبیرخانه دهیاری‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان را بازاچه‌های محلی برشمرد و خاطرنشان کرد که این بازارچه‌ها رونق‌بخش اقتصاد روستا هستند و موجب بالا رفتن انگیزه تولید در روستا می‌شود، چرا که عرضه محصولات و فرآورده‌هایی مانند صنایع‌دستی، کشاورزی و لبنی را افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه تجاری‌سازی و بازاریابی در حوزه فرآورده‌های روستایی به اقتصاد پویا کمک خواهد کرد، افزود: این امر موجب ایجاد شور و نشاط برای گردشگران نیز خواهد بود چرا که بدون واسطه از تولیدکننده در حوزه توانمندی‌های روستایی خرید خواهند کرد.

وی با اشاره به رصد هر روزه آمار حضور اقامتی و غیراقامتی در تمام استان گفت: میزان بازدید از اماکن گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی ثبت می‌شودتا بتوانیم میزبان خوبی در ۳۲۰۰ روستا و ۱۱۰۰ دهیاری استان برای گردشگران باشیم.

وی گفت: تمامروستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای دهیاری هستند و یا بعضاً در حال طی مراحل قانونی آن هستند و دهیاران ما بر مبنای جمعیت و قانون مشخص‌شده به‌صورت نیمه‌وقت و تمام‌وقت در ورستا حضور دارند.

علیزاده با بیان اینکه باران مانع حضور گردشگران نشده است، افزود: در اولین روز سال جدید، حدود ۳۵۰ هزار نفر شب اقامت در روستاهای استان داشته‌ایم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false