×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران،مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی اصغر گودرزی مدیرکل توسعه کتابخانه ها و مشارکت های نهاد ، محمد احمدوند معاون اداری مالی نهاد ، عمرانی مدیر بازرسی نهاد و دکتر آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با کتابداران استان مازندران دیدار کرد.

رمضانی با ابراز خرسندی از حضور در استان مازندران ، خواستار همدلی و همراهی ، ایجاد فضای دوستانه و البته با بیان نظرات و انتقادات و پیشنهادات برای پیشبرد کارها شد و گفت: اولویت ما در مدیریت مسائل ، حل مسائل در مبدا است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هدف از حضور در این جلسات را شنیدن صدای کتابداران و همچنین در میان گذاشتن برخی مسایل در حوزه مدیریتی نهاد ، سیاست‌گذاری‌های کلی و موضوعات اجرایی اعلام کرد و افزود: باید برای حل مشکلات با هم ، همدل و همراه شویم.

وی گفت: در نگاه من هیچ تفاوتی میان کتابداران و کارکنان ستادی نهاد وجود ندارد. حقیقت این است که در تقسیم وظایف صورت گرفته هر کس در جایگاهی مشغول انجام وظیفه است. این مجموعه و ساختار ارکانی دارد و حتماً مهمترین رکن آن «کتابخانه» است و یکی از مهم‌ترین ارکان کتابخانه «کتابدار» است.

وی افزود: این ساختار عنصر سوم و بیرونی به نام «عضو» یا مخاطب دارد که ما همه در خدمت آنها هستیم. بر این اساس برای اینکه کتابخانه و کتابدار به وظیفه خود در قبال عضو عمل کند ، ستادی برای پشتیبانی امور شکل گرفته است که اگر در این فرایند هر کدام از این ارکان به وظایف خود عمل نکند ، کار ناقص می‌ماند. بر این اساس باید با همدلی کار را پیش ببریم و اولویت ما در مدیریت مسائل ، حل مسائل در مبدأ و استان است.

 

 

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هدف از حضور در این جلسات را شنیدن نظرات کتابداران و همچنین در میان گذاشتن برخی مسائل در حوزه مدیریتی نهاد ، سیاست‌گذاری‌های کلی و موضوعات اجرایی اعلام کرد و افزود: ما می‌توانیم چالش‌ها و فراز و نشیب‌های پیش روی خودمان را در این فضای گفتگو پشت سر بگذاریم. من این فضای پاسخگویی را در فضای مجازی نیز دنبال می‌کنم و بخشی از زمان روزانه را به بررسی و پاسخگویی به پیام‌های ارسال شده از سوی همکاران اختصاص می‌دهم.

رمضانی حل مسائل معیشتی همکاران را در اولویت دانست و ادامه داد: این دیدارها فرصت ارائه گزارشی از اقدامات مثبت انجام شده برای بهبود وضعیت معیشتی کتابداران را ایجاد می‌کند. می‌دانیم که همکاران در شرایط سختی قرار دارند و در این میان مواجهه با مشکلات ویژه برخی از همکارن نیز بسیار دردآور و ناراحت‌کننده است. بر این اساس ما نیز تمام توان خود را برای برطرف کردن دغدغه همکاران به کار بسته‌ایم و در این زمینه پا پس نمی‌کشیم.

وی با اشاره به انتشار برخی اخبار و اطلاعات نادرست درباره نهاد تصریح کرد: ما و همه کتابداران نهاد یک کل واحد محسوب می‌شویم و این موضوع باید در همه رفتارها و سلوک ما نمود داشته باشد.

دبیرکل نهاد افزود: برخی پیام می‌دهند که پولی را که صرف خرید کتاب می‌کنید صرف حل کردن مشکلات معیشتی کنید. بر اساس موافقتنامه‌های موجود در موضوع بودجه، اعتبار خرید کتاب را نمی‌توان صرف حقوق کرد و هر اعتبار باید در ردیف خود هزینه شود. این نوع نگاه در واقع بی‌احترامی به جایگاه کتابداران است که ما معتقدیم که در حال ارائه یک خدمت فرهنگی مؤثر در جامعه هستیم.

وی در ادامه به بیان مهم‌ترین چالش‌های پیش روی نهاد طی سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلفی چون بودجه و اعتبارات نهاد، نیروی انسانی، تبدیل وضعیت، مالی و اداری و همچنین اقدامات انجام شده برای برطرف کردن این چالش‌ها پرداخت و بخش پایانی این دیدار نیز به بیان پرسش کتابداران و کارکنان استان مازندران اختصاص داشت که دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پاسخگوی سوالات مطرح شده بود.

در این دیدار که روسای ادارات شهرستان ها و کتابداران استان مازندران حضور داشتند آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، سفر دبیرکل نهاد به این استان را منشأ اتفاقات خوب و پیشبرد بهتر امور دانست و آماری از کتابداران کتابخانه‌های استان ارائه کرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false