×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، سیدیونس حسین عالمی دادستان مرکز مازندران اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی خبرنگاران زیادی در راه اطلاع‌رسانی به شهادت رسیدند و در مازندران بیش از ۲۰ خبرنگار شهید داریم که در مسیر انجام وظیفه به شهادت رسیدند.

وی با ذکر نام شهید سیف‌الله تبریزی و شهید باغبانی، افزود: شهید حسن باقری که نخبه نظامی دوران دفاع مقدس بوده به عنوان خبرنگار وارد جنگ شده و پس از آن در سال ۵۹ به این نتیجه رسیدند که نیاز به فعالیت دیگری هست و در عرصه دیگری فعالیت خویش را پیگیری کردند.

دادستان مرکز مازندران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که بحث تخلفات مالی شهرداری ساری را که رقم آن بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان از سوی وی در نشست هفته قوه قضاییه مطرح شده بود را پرسید و سوالش را این طور بیان کرد؛ یک بار به صورت شفاف و صریح جریان موارد مطرح شده را پاسخ دهید و چه کسانی در این ماجرا دخیل هستند و آیا شهردار ساری هم در این ماجرا دخیل است؟

بحث مشکلات بنزین، تخلفات در شن و ماسه و بحث تشکر نماینده ولی فقیه از شهردار ساری پس از اعلام تخلف در این نهاد و پس از آن بحث هشدارهای امام جمعه قائم‌شهر در ارتباط با رسیدگی به موقع در این پرونده از دیگر مواردی بود که رسانه‌ها در این جلسه از دادستان پرسیدند.

دادستان مرکز مازندران همچنین در پاسخ به سوالی درباره دستگیری یکی از نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی و فرزندش در ارتباط با اختلال بازار اظهار گرد: خبر دستگیری نماینده مجلس و پسرش کذب است واین نماینده‌ای که اسمش مطرح شده است؛ اصلا فرزند پسر ندارد و این موضوع صحت ندارد.

وی در این زمینه ادامه داد؛ در برخی خبرهای منتشر شده اطلاعاتی در ارتباط با فعالیت پسرش مطرح بوده است؛ نام این نماینده که دست به دست می‌شود، حتی پسر هم ندارد، خبرهای مطرح شده مغرضانه است و بنده هم در جریان قرار گرفتم و این موضوع به شدت تکذیب می‌شود.

دادستان مرکز مازندران با اشاره به تخلف مالی صورت گرفته در یکی از سازمان‌های شهرداری ساری، گفت: شهردار ساری متهم پرونده تخلف میلیاردی نیست و متهمان مشخص هستند.

این مسؤول درباره وضعیت پرونده شهرداری ساری و یکی از سازمان‌های تابعه اظهار کرد: یکی از خبرنگاران مطالبی در ارتباط با پرونده در یکی از سازمان‌های تابعه شهرداری ساری پرسید است که بنده پاسخ دادم، یک پرونده‌ای از ناحیه بازرسی به دادسرای عمومی و انقلاب ارسال شده و در حال رسیدگی است، بنده به دقت پاسخ دادم که گزارش تخلف مالی است که طبیعی بوده و این گزارش تخلف مالی هم شاید متهمان داشته باشد و عنوان اتهام، زمانی مشخص می‌شود که بازپرس تحقیقات لازم را انجام داده باشد.

دادستان مرکز مازندران خاطرنشان کرد: انصاف این است که پرونده‌ای ارسال شده و بدون تعارف در حال رسیدگی هستیم، افراد احضار شدند و در حال بررسی هستیم با این وجود دلیل بر این نمی‌شود که خدمات انجام شده در سطح شهر را نبینیم، اینکه جهت پیکان به طرف اشخاص خاص است صحیح و اخلاقی نیست، متهمان در پرونده مشخص هستند به سوالات بازپرس پاسخ دادند و باید کارشناسی شود و پس از آن جمع‌آوری شده و بنده هم قدم به قدم با بازپرس در ارتباط هستم و اگر نیاز به تحقیقات تکمیلی داشته باشد در دستور کار قرار می‌گیرد، بدون تعارف متهمان این پرونده مشخص هستند، بنده یکی از سایت‌ها را دیدم که اسم افراد را مشخص کردند این اقدام ناپسند است، متهمان مشخص شدند، نیاز به تحقیقات تکمیلی است و باید عناوین اتهامی مشخص شود.

حسینی‌عالمی در پاسخ به این سوال که آیا در رسیدگی به این پرونده تحت فشار هستید، گفت: حسینی‌عالمی یاد نگرفت که تحت فشار باشد، کسی هم بنده را تحت فشار قرار ندارد و بعید می‌دانم که کسی تحت فشار قرار دهد، حتی شهردار ساری هم خواستار رسیدگی به این تخلفات است، همه مسؤولان به دنبال روشن شدن زوایای این پرونده هستند و اگر جرمی ثابت شد برخورد شود، بنده قول می‌دهم که دادستانی به بهترین وجه به وظیفه خودش عمل کند و همه انتظار برخورد جدی و قانونی را دارند و مطرح شدن اسم افراد در رسانه‌ها را بنده جایز نمی‌دانم.

دادستان مرکز مازندران ادامه داد: متهمان مشخص هستند و تحت فشار نیستیم و هر کسی که تماس گرفت تقاضای برخورد قانونی را داشت و همه خواستار برخورد قانونی هستند.

وی با اعلام اینکه شهردار ساری خدمات زیادی انجام داده است، گفت: وی که متهم پرونده نیست، اگر ایشان هم تخلفی انجام داده باشد حتما مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

حسینی عالمی با اعلام اینکه موضوع بازرسی مطرح شده بازرسی فقط سازمان عمران بوده است، گفت: گزارش تنظیم شده و در حال رسیدگی است و در حال حاضر ارتباطی به شهردار ندارد، هر کسی که نقد دارد کارهای خوب را ببیند و کارهای دارای نقص را مطرح کند، در این پرونده گزارش سازمان بازرسی راجع به سازمان عمران است و تحقیقات در حال انجام است و به نتایج هم رسیدم و بازپرس باید نتایج اتهامی را مطرح کند.

وی با اعلام اینکه دنبال احقاق حق و مدعی اجرای عدالت هستیم، گفت: عجله برای تصمیم‌گیری به مصلحت نیست، بازپرس باید با آرامش کارش را انجام دهد، دادسرا تحت تاثیر اظهار نظر قرار نمی‌گیرد و تاکنون هم هیچ کسی فشاری به ما وارد نکرده است.

حسینی‌عالمی در پاسخ به این سوال که خط قرمزی در این پرونده وجود دارد یا خیر؟، گفت: خط قرمزی نداریم، متهم این پرونده چند نفر هستند، تاکنون هیچ یک از مسؤولان شهرداری احضار نشدند و شهردار ساری اتهامی در این پرونده نداشته است.

وی با اعلام اینکه ۴۸ پرونده علیه شهرداری‌ها داریم که در دادسرا در حال رسیدگی است،گفت: این یکی از پرونده‌ها است و ۵۵ پرونده از ادارات استان در دادسراها هم در حال رسیدگی است.

دادستان مرکز مازندران در ارتباط با پرونده زندانیان خانم گفت: ۵۵ نفر در زندان هستند که بخشی از آنها جرائم غیرمالی است.

وی در ارتباط با دستگیری افراد در اعتراضات نسبت به گرانی، گفت: چند نفری در ساری اجتماع کرده بودند و بعد از مدتی متوقف شدند، افرادی دستگیر شدند و پس از آن آزاد شدند.

دادستان مرکز استان در ارتباط با بحث معادن در محور هراز، گفت: بررسی میدانی از محل معدن انجام شده است، از مدیران محیط زیست درخواست کردیم که وضعیت دفع پساب‌ها را به صورت جداگانه گزارش کند، هنوز گزارش کامل را دریافت نکردیم، نحوه برداشت از معادن ایراداتی دارد که باید به رسیدگی شود.

وی با اعلام اینکه خشنونت در مازندران بالا است،افزود: آمارها نشان می‌دهد که مازندرانی‌ها عصبانی هستند و باید اصلاح شود، برنامه جدی ما برخورد جدی و بدون تعارف و به شدیدترین وجه با کسانی است که عرصه فضای مجازی و جامعه اعمال خشونت می‌کنند، دستوراتی برای دستگیری هر فردی که ترغیب به خشونت می‌کند دادیم، ما به ماموران گفتیم که حتی نیاز به تیراندازی و کاربرد اسلحه دارد در برخورد با اراذل و اوباش و کسانی که نسبت به مردم خشونت می‌کنند انجام شود در ساری چندین نفر را بازداشت کردیم و برخورد جدی با کسانی است که امنیت جانی مردم را تهدید می‌کنند.

وی در ارتباط با کمبود بنزین در استان گفت: در استان کمبود بنزین نداریم، با توجه به پاسخی که از مسؤولان اجرایی گرفتم، بحث افزایش قیمت بنزین نداریم، دلیل تاخیر در تامین سوخت‌رسانی ناهماهنگی بوده است که مشکل حل و فصل شده است.

دادستان در ادامه خاطر نشان کرد: اجرای مناسب قانون مهم‌ترین دغدغه است، هر کسی موارد را به ما اطلاع دادند پیگیری کردیم.

وی در ارتباط با تماس مسؤولان با پرونده خاص افزود: هیچ مسؤولی با بنده در این ارتباط تماس نگرفتند و شایعات غلط در این ارتباط وجود دارد.

یونسی‌عالمی درباره وضعیت محیط زیست مازندران، گفت: پساب‌های مازندران به صورت نامناسب رها می‌شود، همه باید در این عرصه وارد شوند، شناگاه‌های استان با استعلامی که از محیط زیست گرفتیم، از ۲۲ شناگاهی که نمونه‌برداری کردند دو شناگاه قابل نصب پرچم آبی است در ۱۸ شناگاه باید پرچم زرد نصب شد که امکان شنا وجود دارد ولی تا حدودی مشکلات بهداشتی دارد و مردم باید خودشان انتخاب کنند،در بیشتر شناگاهای مازندران پرچم نصب دارد دو شناگاه پرچم قرمز دارد که تعطیل شده است.

وی در ارتباط با امنیت شغلی خبرنگاران گفت: دست‌کم این را می‌توانم اعلام کنم هر چه در حوزه دادستانی بنویسید در امان هستید و اگر بنده را هم نقد کنید مشکلی وجود ندارد.

دادستان مرکز استان در ارتباط با مسجد جامع ساری و بحث عمدی بودن آن گفت: گزارش بابت عمدی بودن آن دریافت نکردیم، وجود دفینه در این مسجد صحت ندارد، مسؤول این مسجد مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان است، بنده به محض دریافت خبر آتش‌سوزی اعلام کردم که نظارت کامل بر بازسازی انجام شود و بنا شد که سازمان میراث فرهنگی نظارت داشته باشد.

وی در ارتباط با هشدار یکی از اعضای شورای شهر ساری به دادستان بیان کرد: موارد مطرح شده راجع به دستگاه نظارتی بوده و درباره دادستانی مواردی را مطرح نکرده است و هر کسی حق دارد اظهارنظر کند و ما کارخودمان را انجام می‌دهیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false